Spotkania z Twórcami

Na „Spotkania z Twórcami” zapraszamy polskich autorów, artystów, projektantów i specjalistów na rozmowę o ich twórczości i pracy. Dzięki uprzejmości naszych gości studenci naszej szkoły oraz wolni słuchacze mają możliwość zadawać pytania dotyczące kariery zawodowej, praktycznych porad czy też odnieść się bezpośrednio do ich twórczości.

Obejrzyj poprzednie edycje Spotkań z Twórcami na YouTube .

Gość

Jarosław Dawidziuk

Effects Technical Director

Z grafiką jestem związany od lat, moje początki sięgają czasów liceum.
W tym czasie zajmowałem się różnymi rodzajami grafiki cyfrowej - od modelowania i digital sculptingu, przez tracking, lightning i compo, po efekty.
Moje aktualne stanowisko to Effects Technical Director - zajmuję się tworzeniem systemów symulujących zjawiska zbyt skomplikowane dla tradycyjnych metod animacji (symulacje cząsteczkowe, fluidy, dynamika ciał sztywnych itp.). Stanowisko to stanowi miks tradycyjnego artysty 3d i programisty. Od FX TD wymaga się bardzo dobrej znajomości kompozycji, doskonałego oka do szczegółów, rozwiniętego zmysłu obserwacji, kreatywności wyczucia tempa i skali.
Z drugiej strony niezbędne jest mocne zaplecze techniczne, bardzo dobra znajomość praw rządzących grafiką 3d, doskonałe zrozumienie procesów zachodzących w czasie jej tworzenia.
W realiach produkcji FX TD często zmuszeni są do tworzenia bardzo specyficznych efektów - z tego względu znajomość programowania/skryptowania jest na tym stanowisku wysoce pożądaną.
Ponadto, jako nieliczni członkowie postprodukcji musimy rozumieć większość jej etapów - dlatego też FX TD z doświadczeniem generalisty jest szczególnie cenionym profilem.

W czasie pracy w Platige'u balansowałem pomiędzy stanowiskiem 3d Generalist a FX TD - oprócz rnd oraz tworzenia efektów do reklam, zwiastunów gier, filmów i spektakli teatralnych (3d live theather), okazyjnie zajmowałem się modelowaniem oraz digital sculptingiem.
W MPC pełniłem stanowisko FX TD przy "Pirates of the Carribean: Dead Man Tell no Tales"- byłem odpowiedzialny za tworzenie systemów do symulacji wody, dymu, piachu, udoskonalania narzędzi pipeline'owych, rendering efektów i wstępne compo.
W styczniu dołączyłem do teamu Framestore na tym samym stanowisku - jestem odpowiedzialny za rnd, tworzenie proceduralnych narzędzi, doskonalenie narzędzi istniejących, wszelkiego rodzaju efekty.

Jednym z największych kroków w mojej karierze była decyzja o skupieniu się i specjalizacji w kierunku efektów - jest to jedna z najcięższych dróg w postprodukcji, wymagająca dużo czasu, znajomości wielu zagadnień, ciągłego rozwoju i determinacji w doskonaleniu swoich umiejętności.

Prowadzący

Piotr Adamczyk

Od 9 lat związany z grafiką 3D. Na początku przy produkcji gier komputerowych a następnie w branży filmu i reklamy. Obecnie tworzy animacje i grafikę koncepcyjną do reklam, telewizji oraz filmu. Jest wykładowcą WIT.

Zarejestruj się na spotkanie

Rejestracja zakończona

Organizatorzy wydarzenia

Poprzednie edycje Spotkań z Twórcami. Obejrzyj na YouTube

Lokalizacja

WIT Wyższa Szkoła Informatyki Stosowanej i Zarzadzania
ul. Newelska 6
sala N2
tel. 22 3486-544
E-mail: spotkaniaztworcami@wit.edu.pl