Na „Spotkania z Twórcami” zapraszamy polskich autorów, artystów, projektantów i specjalistów na rozmowę o ich twórczości i pracy. Dzięki uprzejmości naszych gości, studenci naszej szkoły oraz wolni słuchacze mają możliwość zadawać pytania dotyczące kariery zawodowej, praktycznych porad czy też odnieść się bezpośrednio do ich twórczości.
Spotkanie odbyło się 30 stycznia 2020 r. o godzinie 18.00 w budynku WIT (Warszawa, ul. Newelska 6, sala N2), prowadził je wykładowca WIT Krystian Dulnik.
"Od 5 lat profesjonalnie zajmuję się animacją komputerową, na potrzeby filmów, gier i reklam. Swoje doświadczenie zdobyłem w Polsce jak i za granicą pracując dla takich firm jak Ubisoft, Lightcraft, Platige Image i CD Projekt Red. Projekty, w których brałem udział to m.in. Another Day of Life, Ostatnia Rodzina, Legendy Allegro, Attraction, Gwint i Valley of the Gods, są to dzieła cenione i uznane na całym świecie. Od jakiegoś czasu dzielę się swoim doświadczeniem w animacji z osobami stawiającymi swoje pierwsze kroki w tej niesamowicie dynamicznie rozwijającej się branży. Pokazuje jak wygląda ten zawód, codzienna praca, ścieżka kariery oraz staram odpowiedzieć na pytania, które sam sobie zadawałem kilka lat temu. Prezentowane przeze mnie wykłady są podzielone na trzy części: praktyczne, rozwoje kariery oraz Q&A."
Spotkanie odbyło się 12 grudnia 2019 r. o godzinie 18.00 w budynku WIT (Warszawa, ul. Newelska 6, sala N2)
Ilustrator, projektant graficzny i dyrektor artystyczny mieszkający w Warszawie.
Od ponad 20 lat zajmuje się ilustracją, na potrzeby magazynów, książek, okładek płytowych, telewizji i mody. Zajmuje się także projektowaniem graficznym makiet i identyfikacji czasopism. Jego prace publikowane były na łamach polskich i zagranicznych magazynów m.in. w Variety, Der Spiegel, Fricote Magazine (Paris), Newsweek, ELLE, MY Company Magazine, Playboy, Vice, Maxim.
Tworzył animacje i czołówki dla: MTV, Comedy Central i Fashion TV Paris. Zajmuje się także projektowaniem plakatów artystycznych i komercyjnych. Brał udział w wielu międzynarodowych wystawach plakatów. Jest też autorem murali, w tym dla muzeum POLIN, MTV Music, MasterCard, a także na budynku Galerii WIT przy ulicy Gizów 6 w Warszawie.
Obecnie prowadzi zajęcia w pracowni ‘Grafika Wielkoformatowa’ na kierunku Grafika w WIT – Wyższej Szkole Informatyki Stosowanej i Zarządzania w Warszawie. Wspinacz skalny, miłośnik punk rocka, sztuki, zwierząt i nieskrępowanej wolności.
Spotkanie odbyło się 13 grudnia 2018 r. o godzinie 18.00 w budynku WIT (Warszawa, ul. Newelska 6, sala N2)
Urodzony w “bieszczadzkiej dziczy” pasjonat sztuk wizualnych i technologii komputerowych. Absolwent kierunku Grafika Komputerowa w Wyższej Szkole Informatyki Stosowanej i Zarządzania w Warszawie, CG Supervisor w Platige Image. Swoja przygodę z filmem, grafiką 3D i VFX zaczął zaledwie parę lat temu, wybierając specjalizację na studiach. Efekty wizualne w filmach fascynowały go od dziecka, jednak bliżej zaprzyjaźnił się z nimi stosunkowo niedawno.
Spotkanie odbyło się 17 maja 2018 r. o godzinie 12.15 w budynku WIT (Warszawa, ul. Newelska 6, sala N14)
Grafik, projektant, twórca książek i plakatów, twórca wydawnictwa Karakter (Kraków). Uważany za jednego z najciekawszych grafików młodego pokolenia.
Spotkanie odbyło się 17 kwietnia 2018 r. o godzinie 18.00 w budynku WIT (Warszawa, ul. Newelska 6, sala N2)
Psycholog organizacji, pracujący w branży kreatywnej, HR Manager w grupie marketingowej Walk (zatrudniającej 150 osób i specjalizującej się w takich obszarach, jak: ATL, BTL, digital, event marketing, public relations). W swojej pracy zajmuje się między innymi pozyskiwaniem i rozwojem talentów. Producent muzyki elektronicznej i filmowej.
Spotkanie odbyło się 22 lutego 2018 r. o godzinie 18.30 w budynku WIT (Warszawa, ul. Newelska 6, sala N2)
Michał Skrzypiec w Platige Image pełni funkcję Head of Animation i od 12 lat jest związany z tą polską firmą specjalizującą się w tworzeniu grafiki komputerowej, animacji 3D i cyfrowych efektów specjalnych dla świata reklamy, filmu, sztuki, edukacji i rozrywki.
Brał udział w produkcji cinematików gier "Witcher 3", "For Honor", Warhammer Total War, Frostpunk.
Z jego udziałem powstały też projekty reklam: starczy wymienić serię animowanych produkcji Orange "Serce i Rozum", Platformy Cyfra+ czy napoju energetycznego "Tiger".
Lata doświadczeń powodują, że dzisiaj Michał z powodzeniem wykorzystuje wiedzę z zakresu grafiki 3d, kompozycji i animacji do rozwiązywania problemów na wszystkich etapach realizacji projektu!
Podczas "Spotkania z Twórcami WIT" postaramy się omówić na czym polega proces produkcji krótkich form animacji 3D jakimi są cinematiki do gier oraz reklamy.
Wszystko to w kontekście pracy poszczególnych pracowników na stanowiskach w zespole grafiki i animacji firmy Platige Image.
Spotkanie odbyło się 9 czerwca 2017 r. o godzinie 18.00 w budynku WIT (Warszawa, ul. Newelska 6, sala N2)
Z grafiką jestem związany od lat, moje początki sięgają czasów liceum.
W tym czasie zajmowałem się różnymi rodzajami grafiki cyfrowej - od modelowania i digital sculptingu, przez tracking, lightning i compo, po efekty.
Moje aktualne stanowisko to Effects Technical Director - zajmuję się tworzeniem systemów symulujących zjawiska zbyt skomplikowane dla tradycyjnych metod animacji (symulacje cząsteczkowe, fluidy, dynamika ciał sztywnych itp.). Stanowisko to stanowi miks tradycyjnego artysty 3d i programisty. Od FX TD wymaga się bardzo dobrej znajomości kompozycji, doskonałego oka do szczegółów, rozwiniętego zmysłu obserwacji, kreatywności wyczucia tempa i skali.
Z drugiej strony niezbędne jest mocne zaplecze techniczne, bardzo dobra znajomość praw rządzących grafiką 3d, doskonałe zrozumienie procesów zachodzących w czasie jej tworzenia.
W realiach produkcji FX TD często zmuszeni są do tworzenia bardzo specyficznych efektów - z tego względu znajomość programowania/skryptowania jest na tym stanowisku wysoce pożądaną.
Ponadto, jako nieliczni członkowie postprodukcji musimy rozumieć większość jej etapów - dlatego też FX TD z doświadczeniem generalisty jest szczególnie cenionym profilem.
W czasie pracy w Platige'u balansowałem pomiędzy stanowiskiem 3d Generalist a FX TD - oprócz rnd oraz tworzenia efektów do reklam, zwiastunów gier, filmów i spektakli teatralnych (3d live theather), okazyjnie zajmowałem się modelowaniem oraz digital sculptingiem.
W MPC pełniłem stanowisko FX TD przy "Pirates of the Carribean: Dead Man Tell no Tales"- byłem odpowiedzialny za tworzenie systemów do symulacji wody, dymu, piachu, udoskonalania narzędzi pipeline'owych, rendering efektów i wstępne compo.
W styczniu dołączyłem do teamu Framestore na tym samym stanowisku - jestem odpowiedzialny za rnd, tworzenie proceduralnych narzędzi, doskonalenie narzędzi istniejących, wszelkiego rodzaju efekty.
Jednym z największych kroków w mojej karierze była decyzja o skupieniu się i specjalizacji w kierunku efektów - jest to jedna z najcięższych dróg w postprodukcji, wymagająca dużo czasu, znajomości wielu zagadnień, ciągłego rozwoju i determinacji w doskonaleniu swoich umiejętności.
Spotkanie odbyło się 10 grudnia 2015 r. o godzinie 18.30 w Digital Knowledge Village (Warszawa, ul. Puławska 465, sala AMO).
Jakub Knapik, Arkadiusz Leszko, Artur Szymczak, Michał Misiński to członkowie studia Juice (przynaleznego do grupy Platige Image), zajmującego się postprodukcją materiału „Ares - Our Greatest Adventure”, czyli zwiastun filmu „Marsjanin” w reżyserii legendy kina, Ridleya Scotta. Stworzony przez naszych gości materiał to niespełna czterominutowy dokument, przez który prowadzi nas amerykański astrofizyk Neil DeGrasse Tyson.
Ich projekt okazał się strzałem w dziesiątkę. Niejednokrotnie jest też oceniany jako coś zupełnie świeżego i rewolucyjnego. Podczas spotkania goście opowiedzą o swojej pracy, ale znajdzie się również czas na odpowiedzi na nurtujące Was pytania. Okazja na spotkanie się z współpracownikami Ridleya Scotta nie przydarza się codziennie – nie przegapcie tego wydarzenia.
Spotkanie odbyło się 24 listopada 2015 r. o godzinie 18.30 w Digital Knowledge Village (Warszawa, ul. Puławska 465, sala AMO).
Darek Zabrocki to dwudziestoczteroletni artysta od ośmiu lat zajmujący się profesjonalnie mediami cyfrowymi. Jak sam o sobie mówi, w pracy uwielbia podejmować nowe wyzwania i testować najnowsze techniki. Do działania motywuje go ciągła możliwość uczenia się nowych rzeczy, która sprawia, że to co robi jest tak niesamowite. W swojej karierze współpracował już z gigantami branży mediów elektronicznych takimi jak: Ubisoft, Framestore, Universal, BBC, Sony, Sega, Creative Assembly, Wizards of the Coast, czy 20th Century Fox. Efekty jego pracy można oglądać w produkcjach, wśród których zalazły się: „HALO Wars 2”, „Total War”, „Rigs”, „Sid Meier's: Starships” oraz bardzo głośny w ostatnim czasie „Assassin's Creed: Syndycate”.
Spotkanie odbyło się 25 marca 2014 r. i było poświęcone sztuce animacji.
Rozmowa dotyczyła takich zagadnień jak: edukacja i droga do pierwszej pracy animatora postaci, realia pracy w zawodzie, a także sam proces animacji postaci. Rozmowę prowadzili Artur Paprocki (WIT) oraz Paweł Świerczyński (Cinematic Director/ Lead Cinematic Artist w: CD Projekt RED).
Współorganizatorem wydarzenia była Filmoteka Narodowa
Pretekstem do spotkania była marcowa premiera filmu "Pan Peabody i Sherman" przy którym jako animator pracował nasz gość. Po spotkaniu odbył się seans tego właśnie tytułu.
WróćSpotkanie odbyło się 18 grudnia 2014 r. - dotyczyło zawodu animatora i realizacji efektów specjalnych na potrzeby dużych hollywoodzkich produkcji.
Patronem medialnym był Max3D.pl.
Karierę rozpoczął w Platige Image. Brał udział przy tworzeniu efektów specjalnych do takich filmów jak: Liga niezwykłych dżentelmenów, Gothika, Hellboy, Sin City: Miasto Grzechu czy Labirynt fauna.
Copyright © WIT - Spotkania z Twórcami w WIT