Dokumenty rekrutacyjne. Kontynuacja studiów, przeniesienie, wznowienia. Instrukcje i zasady.

Chcesz przenieść się z innej uczelni lub wznowić przerwane studia? W Akademii WIT w Warszawie oferujemy przyjazną procedurę, indywidualne podejście i uznajemy Twoje dotychczasowe osiągnięcia akademickie. Niezależnie czy studiowałeś/aś informatykę, grafikę czy zarządzanie - pomożemy Ci kontynuować edukację bez zbędnych komplikacji. Zdecyduj, który z naszych kierunków najlepiej odpowieada Twoim potrzebom i planom zawodowym. 

Student kontynuujący naukę w Akademii WIT

Dlaczego warto kontynuować studia w Akademii WIT?

Elastyczne uznawanie osiągnięć

Maksymalnie uznajemy punkty ECTS zdobyte na poprzedniej uczelni, dzięki czemu nie tracisz cennego czasu.

Indywidualne podejście

Każdy wniosek analizujemy indywidualnie, dopasowując ścieżkę edukacyjną do Twoich potrzeb i możliwości.

Nowoczesna edukacja IT

Dołącz do uczelni, która kształci specjalistów IT,  grafiki i Zarządzania zgodnie z aktualnymi potrzebami rynku pracy.

Wybór specjalizacji dopasowanych do rynku pracy

Znajdziesz w WIT specjalności, które rozwijają umiejętności i tworzą nowe możliwości zawodowe.

Doświadczona kadra wykładowców-praktyków

Nasi wykładowcy to osoby z bogatym doświadczeniem w branży, którzy dzielą się praktyczną wiedzą.

Nowoczesne pracownie i oprogramowanie

Pracuj na sprzęcie i oprogramowaniu używanym w firmach, w realnym życiu zawodowym.

Współpraca z biznesem

Realizacja rzeczywistych projektów dla firm partnerskich daje Ci praktyczne doświadczenie cenione przez pracodawców.

Wznowienie studiów w Akademii WIT

Przerwałeś/aś studia w Akademii WIT i chcesz do nas wrócić? Dzięki dostępowi do Twojej dotychczasowej dokumentacji, możemy sprawnie przeprowadzić procedurę i pomóc Ci kontynuować naukę dokładnie tam, gdzie ją przerwałeś/aś.

Studenci Akademii WIT podczas zajęć

Procedura wznowienia dla byłych studentów WIT

Dla kierunków Grafika, Informatyka (I i II rok)

  1. Wypełnij Podanie do Prodziekana – Wydział Informatyki i Grafiki 
  2. Wyślij podanie na adres: wig@wit.edu.pl
  3. Poczekaj na decyzję Prodziekana (do 3 tygodni)
  4. Po otrzymaniu pozytywnej decyzji skontaktuj się z rekrutacją: rekrutacja@wit.edu.pl

Dla kierunków Grafika, Informatyka (III i IV rok)

  1. Wypełnij Podanie do Prodziekana – Wydział Informatyki i Grafiki  i odpowiedni arkusz dla swojego kierunku: Grafika (studia licencjackie) , Informatyka (studia inżynierskie), opcjonalnie też ten arkusz Informatyka i Grafika (arkusz uniwersalny)
  2. Wyślij dokumenty na adres: wig@wit.edu.pl
  3. Poczekaj na decyzję Prodziekana (do 3 tygodni)
  4. Po otrzymaniu pozytywnej decyzji skontaktuj się z rekrutacją: rekrutacja@wit.edu.pl

Dla kierunków Zarządzanie, ITZ

  1. Wypełnij Podanie do Prodziekana – Wydział Technologii Informatycznych i Zarządzania 
  2. Wyślij podanie na adres: wtiz@wit.edu.pl
  3. Poczekaj na decyzję Prodziekana (do 3 tygodni)
  4. Po otrzymaniu pozytywnej decyzji skontaktuj się z rekrutacją: rekrutacja@wit.edu.pl

Ważne informacje

  • Nie musisz dostarczać dokumentacji ze studiów - jest dostępna w zasobach UBI
  • O decyzji Prodziekana zostaniesz poinformowany mailowo
  • W przypadku pozytywnej decyzji, możliwe jest wyznaczenie różnic programowych do uzupełnienia

Jak przenieść się na studia w Akademii WIT?

Przeniesienie z innej uczelni  lub kontynuacja studiów na Akademii WIT to prosty proces, który zajmuje tylko kilka kroków. Szanujemy Twój czas i dotychczasowe osiągnięcia, dlatego nasi prodziekani dokładnie analizują przebieg Twoich studiów, by maksymalnie uznać zdobyte przez Ciebie punkty ECTS. 

Zasady kwalifikacji na studia – Studia I i II stopnia oraz podyplomowe 

Student konsultujący się z dziekanatem

Krok po kroku dla studentów z innych uczelni

Studia I stopnia

Zrealizowałeś część studiów na innej uczelni? Możesz aplikować na wyższy semestr w Akademii WIT! W zależności od liczby uznanych przedmiotów będziemy mogli zaproponować Ci przyjęcie na któryś z wyższych semestrów, co pozwoli Ci zaoszczędzić czas i szybciej zdobyć dyplom.

  1. Zaloguj się do UBI i przejdź na „Zapisy online"
  2. Wprowadź dane osobowe i wgraj wymagane dokumenty
  3. Zgłoś się na kierunek Informatyka
  4. Wydrukuj, wypełnij i podpisz:
  5. Dołącz oryginał wyciągu ocen lub dyplom z suplementem
  6. Dostarcz komplet dokumentów do Dziekanatu WIG (pokój nr 130)
  7. Po otrzymaniu pozytywnej decyzji skontaktuj się z rekrutacją
Student informatyki

  1. Zaloguj się do UBI i przejdź na „Zapisy online"
  2. Wprowadź dane osobowe i wgraj wymagane dokumenty
  3. Zgłoś się na kierunek Grafika
  4. Wydrukuj, wypełnij i podpisz:
  5. Dołącz oryginał wyciągu ocen lub dyplom z suplementem
  6. Dostarcz komplet dokumentów do Dziekanatu WIG (pokój nr 130)
  7. Po otrzymaniu pozytywnej decyzji skontaktuj się z rekrutacją
Student grafiki

  1. Zaloguj się do UBI i przejdź na „Zapisy online"
  2. Wprowadź dane osobowe i wgraj wymagane dokumenty
  3. Zgłoś się na kierunek Zarządzanie
  4. Wypełnij:
  5. Dołącz skan wyciągu ocen lub dyplom z suplementem
  6. Wyślij komplet dokumentów na adres: wtiz@wit.edu.pl
  7. Po otrzymaniu decyzji skontaktuj się z rekrutacją
Student zarządzania

  1. Zaloguj się do UBI i przejdź na „Zapisy online"
  2. Wprowadź dane osobowe i wgraj wymagane dokumenty
  3. Zgłoś się na kierunek ITZ
  4. Wypełnij:
  5. Dołącz skan wyciągu ocen lub dyplom z suplementem
  6. Wyślij komplet dokumentów na adres: wtiz@wit.edu.pl
  7. Po otrzymaniu decyzji skontaktuj się z rekrutacją
Student ITZ

Studia II stopnia

Zgodnie z zasadami kwalifikacji na kierunek INFORMATYKA na studia II stopnia:

  • Absolwenci studiów I stopnia kierunku „informatyka" są kwalifikowani na podstawie dyplomu studiów inżynierskich
  • Absolwenci innych kierunków lub informatyki licencjackiej są kwalifikowani decyzją prodziekana

Szczegółowa procedura: kwalifikacji dostępna jest tutaj.

  • Zaloguj się do UBI i przejdź na „Zapisy online”: wprowadź dane osobowe lub zaktualizuj istniejące, wgraj wymagane dokumenty dla poświadczenia wpisanych danych (rekrutacja krok po kroku), zgłoś się na wybrany kierunek studiów, a następnie postępuj zgodnie z instrukcją:
  • Drukujesz, wypełniasz i podpisujesz: Podanie do Prodziekana – Wydział Informatyki i Grafiki oraz Arkusz przeniesienia punktów ECTS - wniosek o ustalenie różnic programowych i przepisanie ocen Informatyka (studia magisterskie) 
  • Dołączasz potrzebną dokumentację: oryginał dyplomu razem z oryginałem suplementu lub oryginał zaświadczenia o ukończeniu studiów z nadanym numerem dyplomu razem z oryginałem karty przebiegu studiów.
  • Dostarczasz komplet do Dziekanatu WIG (pokój nr 130, I piętro, ul. Newelska 6) sprawdź dni/godziny przyjęć: Dziekanat WIG w razie pytań dotyczących formularzy czy sposobu wypełnienia dokumentacji skontaktuj się z Dziekanatem: wig@wit.edu.pl 
  • O wynikach kwalifikacji i sposobie realizacji różnic programowych informuje mailowo Dziekanat (Prodziekan podejmuje decyzję w terminie do 3 tygodni). Po otrzymaniu wiadomości z Dziekanatu napisz do nas aby uzyskać informacje, jak wpisać na listę studentów: rekrutacja@wit.edu.pl
Student informatyki

Zgodnie z zasadami kwalifikacji na kierunek ITZ na studia II stopnia:

  • Absolwenci studiów I stopnia kierunków: „zarządzanie", „informatyka i ekonometria" oraz "Informatyczne techniki zarządzania" są kwalifikowani na podstawie dyplomu studiów
  • Absolwenci innych kierunków są kwalifikowani decyzją prodziekana

Szczegółowa procedura: kwalifikacji dostępna jest tutaj.

  • Zaloguj się do UBI i przejdź na „Zapisy online”: wprowadź dane osobowe lub zaktualizuj istniejące, wgraj wymagane dokumenty dla poświadczenia wpisanych danych (rekrutacja krok po kroku), zgłoś się na wybrany kierunek studiów, a następnie postępuj zgodnie z instrukcją:

Wypełniasz wniosek kandydata o kwalifikację na studia 2. stopnia (magisterskie) na kierunek ITZ w roku akademickim 2024/2025

  • Dołączasz potrzebną dokumentację odpowiednio: skan dyplomu razem ze skanem suplementu lub skan zaświadczenia o ukończeniu studiów z nadanym numerem dyplomu razem ze skanem karty przebiegu studiów.

Wysyłasz komplet na adresy: prodziekan-wtiz@wit.edu.pl oraz Dziekanat: wtiz@wit.edu.pl

O wynikach kwalifikacji i sposobie realizacji różnic programowych zostaniesz powiadomiony mailem przez Dziekanat (Prodziekan podejmuje decyzję w terminie do 3 tygodni). Po tym wszystkim skontaktuj się z Rekrutacją WIT aby uzyskać informacje, jak wpisać na listę studentów: rekrutacja@wit.edu.pl

Student informatyki

Komisja Kwalifikacyjna podejmuje decyzję na podstawie oceny stopnia przygotowania osoby kandydującej do podjęcia kształcenia na II stopniu studiów w wybranej specjalności.

Ocenie podlegają:

  • Wiedza ogólna w zakresie sztuk plastycznych
  • Wiedza i umiejętności warsztatowe z technik tradycyjnych
  • Wiedza i umiejętności warsztatowe z wybranej specjalności
  • Cechy osobowości i potencjał twórczy

Zaloguj się do UBI i przejdź na „Zapisy online”: wprowadź dane osobowe lub zaktualizuj istniejące, wgraj wymagane dokumenty dla poświadczenia wpisanych danych (rekrutacja krok po kroku), zgłoś się na wybrany kierunek studiów, a następnie postępuj zgodnie z instrukcją:

Krok po kroku - jak brać udział w kwalifikacji na studia magisterskie z Grafiki? Instrukcja dostępna jest tutaj.

Student informatyki

Studia podyplomowe Grafika Komputerowa

Chcesz rozwinąć swoje umiejętności w zakresie grafiki komputerowej? Nasze studium podyplomowe oferuje kompleksowe kształcenie w tym obszarze! Dostępna jest forma online, dzięki czemu możesz uczyć się z dowolnego miejsca. Osoby kandydujące na studium podyplomowe GK kwalifikuje Dziekan Wydziału Informatyki i Grafiki Akademii WIT. 
Dziekan podejmuje decyzję na podstawie oceny stopnia przygotowania osoby kandydującej do podjęcia kształcenia na studiach podyplomowych. Formułując swoją ocenę posługuje się dwoma kryteriami, które dotyczą:
1. ogólnego przygotowania osoby kandydującej w dziedzinie sztuk plastycznych  
2. wiedzy i umiejętności w zakresie posługiwania się techniką komputerową z uwzględnieniem programów graficznych.  
Osoba kandydująca zastanie zakwalifikowana, jeśli uzyska pozytywną ocenę z obu kryteriów.

Wymagania wstępne dla kandydatów obejmują:

  • Posiadanie uzdolnień plastycznych i wyobraźni przestrzennej
  • Znajomość systemu operacyjnego MS Windows
  • Znajomość edytora tekstu.np. MS Word lub LibreOffice Writer
  • Umiejętność posługiwania się przynajmniej jednym z wymienionych programów graficznych w stopniu przynajmniej podstawowym: Adobe PhotoShop, Adobe Illustrator, Blender. 

Wymagania dla kandydatów na Grafikę Komputerową w formie online:

  • Dysponowanie dostatecznie szybkim łączem, które pozwoli  na pracę zdalną z oprogramowaniem graficznym używanym na ćwiczeniach.          
  • Warunki licencji udzielonej szkole przez Adobe wymagają, aby oprogramowanie było uruchamiane na stacjach graficznych w sali laboratoryjnej, a Państwo korzystali z niego poprzez pulpit zdalny. W naszej ocenie minimalne wymagania dla łącza internetowego w miejscu, z którego zamierzacie Państwo korzystać biorąc udział w zajęciach, to dostęp światłowodowy lub wydajna szerokopasmowa cyfrowa  linia abonencka (DSL) o prędkości wysyłania danych (upload)  co najmniej 10 Mb/s i prędkości odbierania danych (download) co najmniej 50 Mb/s.

Prosimy o zweryfikowanie, czy Państwa łącze spełnia wymagania.

Grafika komputerowa - studia podyplomowe

Procedura kwalifikacji

  1. Zaloguj się do UBI i przejdź na „Zapisy online"
  2. Wprowadź dane osobowe i wgraj wymagane dokumenty potwierdzające wprowadzone dane.
  3. Równocześnie przygotuj następujące dokumenty:
    • CV (projekt własny)
    • Dyplom ukończenia studiów z suplementem (nie dotyczy absolwentów WIT)
    • Wypełnioną ankietę samooceny w zakresie umiejętności plastycznych oraz umiejętności posługiwania się techniką komputerową z uwzględnieniem programów graficznych - Grafika komputerowa ankieta (studium podyplomowe)
    • List motywacyjny (projekt własny) opisujący w odniesieniu do obszaru grafiki: dotychczasowe doświadczenie 
      plastyczne, aktualną aktywność amatorską lub zawodową, szczególne osiągnięcia, zawodowe plany 
      na przyszłość, oraz powody wybrania oferty Akademii WIT w zakresie studiów podyplomowych. 
    • Portfolio prac plastycznych w postaci elektronicznej zawierające prace plastyczne wykonane technikami tradycyjnymi lub za pomocą programów graficznych. Nie jest ono obowiązkowym załącznikiem do postępowania kwalifikacyjnego, ale może pomóc w sformułowaniu oceny 
      w zakresie obu wymienionych wyżej kryteriów. 
  4. Wyślij całość wymienioną w punkcie 3. na adres: rekrutacja+grafikapodyplomowa@wit.edu.pl
  5. Poczekaj na decyzję kwalifikacyjną (do drugiej połowy września)

"Studia magisterskie z Grafiki na WIT otworzyły mi drzwi do pracy w największych agencjach kreatywnych w Polsce. Wysoki poziom kształcenia, zaangażowani wykładowcy i praktyczne projekty dały mi przewagę na rynku pracy już w trakcie studiów."

Marta, absolwentka 2024

Krok po kroku - jak brać udział w kwalifikacji na studia magisterskie z Grafiki?

Rekrutacja na studia II stopnia z Grafiki w Akademii WIT jest prosta i przejrzysta. Poniżej znajdziesz instrukcję, jak przejść przez cały proces bez stresu: 

1

Rejestracja w systemie UBI

Rejestracja online w systemie UBI
2

Przygotowanie dokumentacji

Portfolio artystyczne
3

Dostarczenie dokumentów

Biuro rekrutacji Akademii WIT

Instrukcja dla kandydatów - wymagane dokumenty

Twoje przygotowanie do studiów oceniamy na podstawie czterech elementów:

1. Dokumentacja studiów I stopnia

Co musisz dostarczyć:

  • Dyplom ukończenia studiów wraz z suplementem lub zaświadczenie o ukończeniu studiów razem z nadanym numerem dyplomu i kartą przebiegu studiów
  • Dodatkowo dla absolwentów sztuk plastycznych także:
    • Pisemna część pracy dyplomowej
    • Elektroniczna prezentacja projektu dyplomowego (w jakości pozwalającej ocenić walory artystyczne i warsztatowe)
    • Uwaga: Jeśli Twój projekt dyplomowy jest częścią teczki prac, przedstaw go zgodnie z zasadami opisanymi w punkcie 3.

Zwolnienia: Absolwenci studiów I stopnia na kierunku grafika w Akademii WIT nie muszą dostarczać tej dokumentacji - mamy do niej dostęp w systemie UBI.

2. Ankieta samooceny

Co musisz zrobić:

  • Wypełnij i podpisz ankietę samooceny 
  • Oceń swoje umiejętności w zakresie:
    • Tradycyjnych technik malarskich, rysunkowych i graficznych
    • Specjalistycznego oprogramowania komputerowego

Zwolnienia: Absolwenci studiów I stopnia na kierunku grafika w Akademii WIT nie muszą składać ankiety - informacje są dostępne w systemie UBI.

3. Teczka prac

Wymagania ogólne:

  • Oryginały minimum 6 własnoręcznie wykonanych prac w co najmniej dwóch różnych technikach tradycyjnych (malarstwo, rysunek, grafika)
  • Co najmniej 2 projekty plastyczne wykonane technikami komputerowymi w obszarze wybranej specjalności
  • Projekty zapisane na przenośnym nośniku USB
  • Obowiązkowo dołącz:
    • Oświadczenie kandydata
    • Spis zawartości w pliku PDF

Wymagania dla specjalności Grafika Cyfrowa:

  • Serie ilustracji cyfrowych
  • Plakaty
  • Opakowania
  • Opracowania graficzne wielostronicowych publikacji
  • Projekty identyfikacji wizualnych firm lub organizacji
  • Opracowania graficzne witryn internetowych lub interfejsów aplikacji mobilnych

Wymagania dla specjalności Zaawansowane Multimedia:

  • Projekty zawierające elementy modelowania 3D
  • Film cyfrowy lub animacja
  • Zalecane: przygotowanie prezentacji typu showreel

Zwolnienia z teczki prac:

Absolwenci studiów I stopnia na kierunku grafika w Akademii WIT na:

  • Specjalności: Grafika Użytkowa, Projektowanie Graficzne w Internecie lub bez wskazanej specjalności na dyplomie→ kandydujący na Grafikę Cyfrową
  • Specjalność: Techniki Multimedialne → kandydujący na Zaawansowane Multimedia

Specjalne uprawnienie: Absolwenci studiów podyplomowych Grafika Komputerowa w Akademii WIT mogą umieścić w spisie zawartości teczki pracę końcową z tych studiów bez konieczności jej dołączania do zestawu prac.

4. List motywacyjny

Co opisz w liście:

  • Dotychczasowe doświadczenie plastyczne
  • Aktualną aktywność amatorską lub zawodową
  • Szczególne osiągnięcia
  • Zawodowe plany na przyszłość
  • Powody wybrania studiów II stopnia w Akademii WIT

Wszystko w odniesieniu do wybranej przez Ciebie specjalności.

Zwolnienia: Absolwenci studiów I stopnia na kierunku grafika w Akademii WIT nie muszą składać listu motywacyjnego.

Dokumenty do pobrania:

Dokumenty dostarcz osobiście do Biura Rekrutacji i Promocji (ul. Newelska 6, pokój nr 18, parter) we wtorki, środy lub czwartki w godzinach otwarcia: https://www.wit.edu.pl/kontakt 

Pamiętaj! Wszystkie wymagane dokumenty (cztery elementy) należy umieścić w teczce i opisać: Imię i nazwisko, GRAFIKA II stopnia, rodzaj studiów, wybrana specjalność.
Dokumenty aplikacyjne

Kryteria oceny kandydatów

  1. Wiedza ogólna w zakresie sztuk plastycznych Znajomość historii sztuki, kompozycji i teorii koloru
  2. Umiejętności warsztatowe w technikach tradycyjnych Rysunek, malarstwo, grafika warsztatowa
  3. Wiedza i umiejętności w obszarze wybranej specjalności Grafika cyfrowa lub zaawansowane multimedia
  4. Potencjał twórczy i predyspozycje osobowościowe Oryginalność myślenia, kreatywność, zaangażowanie

Kwalifikacja

Osoba kandydująca zostanie zakwalifikowana, jesli uzyska pozytywną ocenę dla wszystkich czterech kryteriów

Kwalifikacja warunkowa

Możliwa przy pozytywnej ocenie z dwóch z trzech pierwszych kryteriów oraz z kryterium czwartego. W takim przypadku będziesz zobowiązany do uzupełnienia wiedzy poprzez zaliczenie dodatkowych przedmiotów do końca 2. semestru. studiów II stopnia z planu studiów I stopnia na kierunku grafika w WIT (przedmioty wskazuje Komisja Kwalifikacyjna i stają się one obowiązkową częścią programu studiów II stopnia dla tej osoby). Opłata za kolejne semestry w trakcie realizacji uzupełnionego programu studiów przez osobę zakwalifikowaną warunkowo będzie ustalana według ogólnych zasad płatności obowiązujących studentów WIT i może być wyższa od podstawowej wysokości czesnego w związku z opłatą za dodatkowe przedmioty.

Brak Kwalifikacji

Osoba kandydująca, która nie uzyska oceny pozytywnej z czwartego kryterium lub z dwóch z trzech pierwszych nie zostanie zakwalifikowana.

Ważne terminy i daty rekrutacji (terminy na rekrutację 2025/2026 będą podane w czerwcu 2025 r.)

Termin I 

  • Składanie dokumentów (Wszystkie cztery elementy) 2-16 lipca 2024
  • Ogłoszenie wyników do 25 lipca 2024
Kalendarz rekrutacyjny - sesja letnia

Termin II

  • Składanie dokumentów (Wszystkie cztery elementy) 27-31 sierpnia 2024
  • Ogłoszenie wyników do 5 września 2024
UWAGA: Możesz aplikować tylko w jednym wybranym terminie! Teczkę składasz osobiście do Rekrutacji we wtorek, środę lub czwartek sprawdź godziny przyjęć.
O wynikach kwalifikacji/sposobie realizacji różnic programowych zostaniesz powiadomiony mailem przez Rekrutację. Uzyskasz też informacje, jak wpisać na listę studentów.
Kalendarz rekrutacyjny - sesja jesienna

Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

Nie jest to wymóg formalny, jednak kandydaci bez wykształcenia artystycznego muszą wykazać się odpowiednim poziomem umiejętności w ramach przedstawionej teczki prac. Komisja ocenia przede wszystkim Twoje umiejętności i potencjał twórczy.

Nie, podczas rekrutacji należy wybrać jedną specjalność. Wybór specjalności powinien być przemyślany i zgodny z Twoimi zainteresowaniami oraz planami zawodowymi.

Dyplom zagraniczny wymaga nostryfikacji lub apostille. Skontaktuj się z Biurem Rekrutacji w celu uzyskania szczegółowych informacji. Proces nostryfikacji może wymagać dodatkowego czasu, dlatego zalecamy rozpoczęcie procedury odpowiednio wcześniej.

Nie, dokumenty należy dostarczyć osobiście do Biura Rekrutacji w wyznaczonych terminach. Wynika to z konieczności zabezpieczenia oryginalnych prac artystycznych oraz możliwości weryfikacji dokumentów przez pracowników Biura Rekrutacji.
Konsultacje z kandydatami

Potrzebujesz więcej informacji?

Jeśli masz pytania, na które nie znalazłeś odpowiedzi, skontaktuj się z naszym Biurem Rekrutacji. Chętnie udzielimy Ci wszystkich niezbędnych informacji.

Skontaktuj się z nami