REKRUTACJA
Ważne informacje dla kandydatów
DZIAŁAMY BLISKO 30 LAT POD AUSPICJAMI POLSKIEJ AKADEMII NAUK.
NAUKA W WIT TO COŚ WIĘCEJ NIŻ TYLKO WYKŁADY. WDRAŻAMY INNOWACJE TECHNOLOGICZNE WSPIERAJĄCE PROCESY DYDAKTYCZNE:
-
Studiujesz w świetnie przygotowanym środowisku: centrum IT, WIT w obiektywie, innowacyjne rozwiązania
-
Jesteśmy jedną z najlepszych uczelni – sprawdź nasze osiągnięcia oraz wyróżnienia i poznaj wysoką jakość kształcenia
DOSTARCZAMY WIEDZĘ WZBOGACONĄ O DOŚWIADCZENIE: PRAKTYCZNY WYMIAR STUDIÓW – WSPÓŁPRACUJEMY Z PRACODAWCAMI I PRAKTYKAMI
PROCESU NAUKI I OGÓLNEGO ROZWOJU DOPEŁNIA MOŻLIWOŚĆ KORZYSTANIA Z DODATKOWYCH AKTYWNOŚCI, NARZĘDZI I LICENCJI: KOŁO FOKS, SAMORZĄD STUDENCKI, ERASMUS.
Rekrutacja na studia I, II stopnia oraz podyplomowe TRWA i jest prowadzona maksymalnie do 30 września 2023 r. lub do wyczerpania limitów miejsc. Zapoznaj się ze szczegółami, które zamieszczamy poniżej.
Załatw sprawę. Jak działamy?
Rekrutację obsługuje Biuro ds. Rekrutacji i Promocji. E-rejestracja, udział w kwalifikacji, odebranie wyników, dokonywanie wpłat, elektroniczny wpis na studia odbywa się online. Sytuacje, w których wymagana jest Twoja obecność opisujemy w krokach rekrutacji i w powiadomieniach e-mail, które wysyłamy do Ciebie. UWAGA: Obcokrajowcy dokonują wpisu osobiście w Biurze Rekrutacji po wcześniejszym umówieniu się na dzień i godzinę gdzie przed wpisem okazują oryginały wymaganych dokumentów.
- Poznaję ofertę edukacyjną. Dowiesz się tutaj jakie mamy kierunki i formy studiów, na jakim etapie wybiera się specjalność, ile semestrów trwa nauka oraz zapoznasz się z programami studiów.
- Zobacz czy obowiązują Ciebie dodatkowe procedury. Zapoznaję się z zasadami kwalifikacji na studia I, II i podyplomowe.
- Poznaję instrukcję dotyczące wznowienia i przeniesienia z innej uczelni
W razie pytań napisz do nas na rekrutacja@wit.edu.pl – w ten sposób najszybciej uzyskasz informacje. Możesz też do nas przyjść osobiście we wtorek, środę lub czwartek i w wybrane soboty sprawdź godziny przyjęć
Stan rekrutacji, instrukcje dla Ciebie sprawdzisz na stronie w Uczelnianym Banku Informacji (UBI): Mój profil – Rekrutacja. W sprawach związanych z rekrutacją po e-rejestracji w Uczelnianym Banku Informacji (UBI) kontaktuj się z nami za pośrednictwem uczelnianej poczty e-mail.
Harmonogram rekrutacji
- Rekrutację prowadzimy raz w roku. Wymagamy od wszystkich kandydatów e-rejestracji w Uczelnianym Banku Informacji (UBI), która rozpoczyna się:
- od 1 czerwca 2023 na studia I stopnia i II stopnia
- od 1 lipca 2023 na podyplomowe
- Dzień otwarty WIT 2023 odbędzie się w piątek, 30 czerwca (online) i sobotę, 1 lipca (stacjonarnie: ul. Newelska 6) - Szczegóły w II połowie czerwca będą na naszych stronach. Dzień otwarty w 2022: wydarzenie trwało dwa dni. W piątek warsztaty online, w sobotę zajęcia stacjonarne wit.edu.pl/dzienotwarty
- Ogłoszenie wyników rekrutacji - patrz: Krok 3
- Ogłoszenie wyników rekrutacji (obcokrajowcy) - patrz: Krok 3
- Przerwa wakacyjna trwa od 31 lipca (poniedziałek) do 21 sierpnia (poniedziałek) 2023 r. Uwzględnij ten fakt w swoich działaniach - w tym terminie biuro Rekrutacji będzie zamknięte. Rekrutacja online będzie otwarta - można aplikować online, można do nas napisać na rekrutacja@wit.edu.pl . Po weryfikacji wyślemy Ci powiadomienia i odpowiedzi na email.
- Rekrutacja na studia I, II stopnia oraz podyplomowe jest prowadzona maksymalnie do 30 września 2023 lub do wyczerpania limitów miejsc.
Pamiętaj, że:
- Zgodnie z zasadami rekrutacji WIT gwarancją miejsca jest wpis na studia. Wysokość opłaty wpisowego i terminy płatności:
- 100 PLN dla osób, które wpłacą wpisowe i co najmniej pierwszą ratę czesnego oraz podpiszą dokument o przyjęciu na studia do 20.07.2023 r.
- 300 PLN dla osób, które wpłacą wpisowe i co najmniej pierwszą ratę czesnego oraz podpiszą dokument o przyjęciu na studia w terminie 21.07-15.09.2023 r.
- 500 PLN dla osób, które wpłacą wpisowe i co najmniej pierwszą ratę czesnego oraz podpiszą dokument o przyjęciu na studia po 15.09.2023 r.
- Szczegółowe informacje o wpłatach i zasadach: https://www.wit.edu.pl/rekrutacja/oplaty-znizki
- Preferujemy aby kandydaci podpisywali pakiet e-dokumentów dzięki, którym wpiszemy ich na listę studentów online. Dzięki temu wpisu dokonują w dowolnym momencie dnia po ich udostępnieniu i mogą spokojnie zapoznać się z treścią podpisywanych dokumentów.
- Bez matury - na studia I stopnia nie można brać udziału w kwalifikacji. Nie prowadzimy rezerwacji miejsc ale nie trzeba czekać do wyników maturalnych. Proszę dopytywać o stan zgłoszeń i wpisów na wybrany kierunek pisząc na rekrutacja@wit.edu.pl Po 1 czerwca proszę wybrać kierunek dla siebie. Aplikować online w Uczelnianym Banku Informacji (UBI): Mój profil – Rekrutacja. Utworzyć konto. Wgrać zdjęcie. Wypełnić dane w systemie. Wyniki matur i skany uzupełnić bez zbędnej zwłoki, najlepiej zaraz po ich otrzymaniu. Żeby brać udział w kwalifikacji na studia trzeba wgrać do UBI komplet wszystkich wymaganych dokumentów: świadectwo dojrzałości i świadectwo ukończenia szkoły średniej. Po tym wysyłamy zawiadomienie o zakwalifikowaniu z instrukcją do wpłat i o możliwości wpisu na studia.
- Bez obrony - na studia II stopnia i podyplomowe nie można brać udziału w kwalifikacji. Proszę dopytywać o stan zgłoszeń i wpisów na wybrany kierunek pisząc na rekrutacja@wit.edu.pl Nie prowadzimy rezerwacji miejsc ale w razie zainteresowania po 1 czerwca proszę wybrać już kierunek dla siebie, aplikować online w Uczelnianym Banku Informacji (UBI): Mój profil – Rekrutacja. Utworzyć konto. Wgrać zdjęcie. Wypełnić dane w systemie. Wyniki z obrony i skany będą do uzupełnienia później - trzeba będzie wgrać do UBI komplet - dyplom i suplement - Docelowo ich właśnie wymagamy. Żeby jednak brać udział w kwalifikacji proszę wgrać do UBI minimum skan oryginału zaświadczenia o ukończeniu studiów razem z nadanym numerem dyplomu zaraz po obronie oraz skan karty zaliczeń. Jak to będzie w UBI - wyślemy na maila instrukcję dalszego postępowania. Jeśli kierunek ukończony nie będzie podstawą do zakwalifikowania na wybrane studia magisterskie lub podyplomowe w WIT to będzie do wykonania dodatkowa procedura do uzyskania tej kwalifikacji. Wtedy decyzję podejmował będzie prodziekan lub komisja kwalifikacyjna. Jeśli różnice programowe zostaną wyznaczone - po tym jak wykonana zostanie procedura zgodnie z instrukcją od rekrutacji - to kwestie związane z realizacją ewentualnych różnic programowych będą do ustalenia z Dziekanatem. Za każdą różnicę się płaci i każdą się zalicza. Dodatkowa opłata doliczana jest do czesnego i jest płatna w terminie II raty czesnego: Opłaty i zniżki. Szczegóły zajęć i sposobu zaliczeń różnic programowych, grup i rejestracji należy kierować po uzyskaniu decyzji o kwalifikacji bezpośrednio do Dziekanatu – sprawdź kontakt do dziekanatów. Po decyzji prodziekana wysyłamy zawiadomienie o zakwalifikowaniu z instrukcją do wpłat i o możliwości wpisu na studia.
- Jeśli chcesz aplikować na dodatkowy kierunek - możesz to zrobić po otrzymaniu "Potwierdzenia zgłoszenia na wybrany kierunek studiów" dotyczący Twojego I wyboru.
- W rekrutacji możesz zostać przyjęty tylko na jeden kierunek studiów. Jeżeli otrzymałeś kwalifikację na więcej niż jeden kierunek poinformuj nas, na który ostatecznie chcesz się wpisać. Wyślij wiadomość na rekrutacja@wit.edu.pl
Chcesz dowiedzieć się, czy jest możliwość przeniesienia się w czasie rekrutacji lub zaraz po jej zakończeniu, zmienić formę studiów (stacjonarne – niestacjonarne) lub przenieść się inny kierunek? W takiej sytuacji proszę do nas pisać na adres rekrutacja@wit.edu.pl - jeśli będą wolne miejsca wyślemy instrukcję jak przepisać się skutecznie. - Żeby brać udział w kwalifikacji na studia trzeba wgrać do UBI komplet wszystkich wymaganych dokumentów o wykształceniu Rekrutacja krok po kroku oraz Rekrutacja krok po kroku (OBCOKRAJOWCY) Jeśli będą poprawne i czytelne, to zaakceptujemy je i w ciągu kilku dni roboczych wyślemy Tobie drugiego e-maila „Zakwalifikowanie do wpisu na listę studentów”. Rekrutacja krok po kroku oraz Rekrutacja krok po kroku (OBCOKRAJOWCY)
- Zdjęcie należy dodać jedynie w systemie podczas elektronicznej rejestracji. Nie wymagamy formy papierowej. Zdjęcie jest elementem teczki osobowej studenta uczelni wyższej -wymagamy, aby zdjęcie rekrutacyjne posiadało takie same parametry jak zdjęcie do dowodu osobistego lub paszportu.
- Jak otrzymamy oryginały dokumentów o wykształceniu zaakceptujemy zdjęcie, które wgrałeś i zaczniemy przygotowywać Twoją Elektroniczną Legitymację. Legitymacja kosztuje 22 zł - do uregulowania po otrzymaniu maila. Zdjęcie proszę wgrać do UBI na stronie Mój profil – Dane osobowe – Elektroniczna Legitymacja.
- Skany dokumentów – skany dokumentów powinny być czytelne, tak abyśmy byli w stanie bez wątpliwości stwierdzić, ile jest wypisanych punktów na maturze lub jaka jest ocena na suplemencie do dyplomu. Skan dokumentów przygotuj przed rozpoczęciem wypełniania formularza rekrutacyjnego.
- Rezygnacja z udziału w kwalifikacji:
- Jeśli twoje zgłoszenie przed 5 krokiem rekrutacji nie jest już aktualne poinformuj nas o tym pisząc wiadomość na rekrutacja@wit.edu.pl
- Gwarancją miejsca jest wpis na studia czyli podpisanie udostępnionego w UBI pakietu e-dokumentów profilem zaufanym w UBI - krok 5. (Obcokrajowcy dokonują wpisu osobiście w Biurze Rekrutacji po wcześniejszym umówieniu się na dzień i godzinę gdzie przed wpisem okazują oryginały wymaganych dokumentów).
- Na studia I stopnia przyjmujemy każdego kto ma świadectwo dojrzałości i świadectwo ukończenia szkoły średniej - do tego, aby zostać przyjętym na studia, wystarczy świadectwo dojrzałości z minimalnym, 30−procentowym wynikiem egzaminu.
- Obowiązuje kolejność zgłoszeń i elektronicznego wpisu na studia. Nie ma list rankingowych, rozmowy kwalifikacyjnej, a na grafikę I stopnia nie wymagamy portfolio.
- Wymagamy oryginałów dokumentów:
- Wszystkie dokumenty o wykształceniu, których skany/zdjęcia w 1 etapie wgrywasz na swoim profilu w UBI (po założeniu konta) zgodnie z obowiązującym prawem wymagają potwierdzenia zgodności z oryginałem przez pracownika Rekrutacji, bo „niepoświadczona kserokopia nie jest dokumentem”.
- Przygotuj oryginały dokumentów o wykształceniu, niezbędne będzie żebyś okazał nam cały wymagany komplet. Czekaj na informację mailową z Działu Rekrutacji. Postępuj zgodnie z instrukcjami.
- Oryginały dokumentów są wymagane w kroku 6a. Dostarcz dokumenty bez zbędnej zwłoki. Można wysłać je kurierem (zaraz po tym jak wyślemy maila z instrukcją, jak to zrobić). Oryginały dokumentów w godzinach przyjęć: sprawdź godziny przyjęć można dostarczyć osobiście, może też okazać je w Twoim imieniu upoważniona osoba - musi tylko mieć ze sobą dodatkowo upoważnienie napisane i podpisane przez Ciebie odręcznie. Upoważnienie to nie może być skan czy ksero.
- Obcokrajowcy dokonują wpisu osobiście w Biurze Rekrutacji po wcześniejszym umówieniu się na dzień i godzinę gdzie przed wpisem okazują oryginały wymaganych dokumentów.
- Szczegóły dotyczące sposobu załatwienia spraw w Rekrutacji, sposobu wpisania się na listę studentów: Rekrutacja krok po kroku oraz Rekrutacja krok po kroku (OBCOKRAJOWCY)
Forma studiów
- W roku akademickim 2023/2024 zajęcia dydaktyczne (ćwiczenia, laboratoria, seminaria, warsztaty i wykłady w grupach do 40 osób) prowadzone będą w formie bezpośrednich spotkań z nauczycielem akademickim w salach WIT.
- Wykłady w większych grupach będą prowadzone zdalnie z wykorzystaniem technologii MS Teams.
- W przypadkach szczególnych Dziekani Wydziałów (w porozumieniu z nauczycielem prowadzącym zajęcia) mogą zmienić formę prowadzenia zajęć.
- Studia niestacjonarne (zaoczne) mają zjazdy stacjonarne (w budynkach Uczelni) i one odbywają się co dwa tygodnie (sobota i niedziela) oraz zajęcia zdalne (MS Teams), które odbywają się w soboty lub niedziele pomiędzy zjazdami.
- Studia stacjonarne (dzienne) odbywają się od poniedziałku do piątku. To mniej więcej 40 godzin tygodniowo zatem teoretycznie zajęte jest 8 godzin każdego dnia ale bywa tak, że zdarzają się wolne dni, lub część dnia.
- Zajęcia zdalne prowadzone są z wykorzystaniem aplikacji Microsoft Teams, umożliwiają studentom dostęp do nagranych wykładów i do materiałów.
- Chcesz się dowiedzieć jakie mamy kierunki i formy studiów, na jakim etapie wybiera się specjalność, ile semestrów trwa nauka oraz zapoznać się z programami studiów? Zajrzyj na stronę z Ofertą edukacyjną
Legitymacje studenckiePoczątek zajęćPlan zajęćLokalizacja budynków WIT
- Legitymacje studenckie (ELS): O sposobie i możliwym terminie odebrania legitymacji poinformujemy Cię mailem. Postępuj z godnie z instrukcją. Pamiętaj! Twoją Legitymację zaczynamy przygotowywać po odebraniu przesłanych przez Ciebie oryginałów dokumentów (krok 6a). Planowany termin wydawania legitymacji (ELS)- od 28.09.2023 r.
- Zajęcia na studiach I i II stopnia rozpoczynają się pod koniec września/ na początku października.
- Zajęcia na studiach podyplomowych rozpoczynają się zazwyczaj w połowie października (na początku października potwierdzamy mailowo czy dana edycja studiów podyplomowych zostaje uruchomiona - na podstawie sumy zgłoszeń/przyjęć).
- Zajęcia są prowadzone w języku polskim.
- Informacje o planach zajęć powinny być dostępne w UBI na indywidualnym profilu około 4 dni przed rozpoczęciem (dostęp mają tylko Ci, którzy zrobili wpis na studia czyli podpisali pakiet e-dokumentów profilem zaufanym w UBI: dokument przyjęcia na studia, ślubowanie, kwestionariusz.
- Najbardziej aktualnej informacji odnośnie rozkładu zajęć należy szukać w indywidualnych terminarzach zajęć na kontach UBI. Dołączanie do spotkań MS Teams można realizować za pośrednictwem kalendarza Teams oraz bezpośrednich linków do zajęć, znajdujących się na indywidualnych kontach UBI (lokalizacja: Mój profil - Dydaktyka - Kursy).
- Ewentualne pytania dotyczące przedmiotów z kierunku studiów, organizacji zajęć, usprawiedliwienia nieobecności, sposobu zaliczenia poszczególnych przedmiotów, przydziału do grupy z kolegą/koleżanką, rejestracji na zajęcia/na semestr proszę kierować do Dziekanatu (Dziekanat WIG, Dziekanat WITZ)
- Terminarz roku akademickiego 2023/2024 (studia stacjonarne i niestacjonarne)
-
W terminarzu roku akademickiego 2023/2024 przy studiach niestacjonarnych jest podział na Cykl 1 oraz na Cykl 2. Nie ma możliwości co do wyboru cyklu. Jest on przydzielany dla kierunku/roku studiów automatycznie przez Wydział. Terminarz zajęć będzie opublikowany na kontach w UBI we wrześniu.
- Lokalizacje miejsc, w których odbywają się zajęcia
Sale oznaczone symbolem N » ul. Newelska 6; G » ul. Gizów 6; K » ul. Księcia Janusza 45/47. Zobacz wszystkie lokalizacje na mapie.
Rezygnacja ze studiów
Pamiętaj! Jeśli wykonasz kroki od 1 do 5 to jest jednoznaczne z tym, że dokonałeś Elektronicznego wpisu na studia - jesteś w gronie przyjętych i od tego momentu obowiązują Cię zapisy zawarte w dokumencie: Przyjęcie na studia (dostępny na Twoim profilu po zalogowaniu się do UBI).
Jeśli na tym etapie chcesz zrezygnować ze studiów w WIT musisz wysłać bezpośrednio do właściwego Dziekanatu rezygnację (Należy napisać podanie o skreślenie do Dziekana. Wniosek o skreślenie wypełnia się w swoim profilu w UBI w zakładce podania. Należy go wypełnić, wydrukować, podpisać i skan wysłać na adres e-mail do dziekanatu: grafika i informatyka wi@wit.edu.pl, informatyczne techniki zarządzania i zarządzanie witz@wit.edu.pl. Zgodnie z zapisami w dokumencie przyjęcia par. 2 pkt 3: "Student ma prawo ubiegać się o zwrot wniesionych opłat w całości (oprócz opłaty wpisowej) w przypadku złożenia pisemnej rezygnacji ze studiów przed 15 września 2023 r." Złożenie rezygnacji 15 września i później oznacza formalnie, że I rata czesnego jest należna w myśl zapisu w zarz. 624 par.3 pkt. 8 "Opłaty za studia (raty czesnego) są naliczane do końca miesiąca, w którym została wydana decyzja skreślenia Studenta z listy studentów, a w przypadku rezygnacji Studenta ze studiów – do końca miesiąca, w którym Student złożył pisemną rezygnację w dziekanacie").
Użyteczne kontakty i linki
- Pytania dotyczące przedmiotów, programu studiów, zajęć i sposobu ich zaliczeń, grup i rejestracji kieruj bezpośrednio do Dziekanatu – sprawdź kontakt do dziekanatów.
- Należności: Opłaty i zniżki Ewentualne pytania w sprawie należności (salda konta w UBI/czesnego/wpisowego/zwrotów) wysyłaj do działu rozliczeń – rozliczenia@wit.edu.pl
- Faktury VAT, zaświadczenia o wpłatach: skontaktuj się z KWESTURĄ
- Akademiki: WIT nie posiada akademików. Studenci samodzielnie poszukują mieszkania wit.edu.pl/studenci/akademiki
- Lektoraty językowe: Język angielski jest językiem wiodącym. Dla studentów którzy zdali egzamin B2 z języka angielskiego lub uzyskali stosowny certyfikat MSJO prowadzi lektoraty języka francuskiego, hiszpańskiego, niemieckiego, rosyjskiego i włoskiego. Dla studentów obcokrajowców prowadzony jest nieodpłatny lektorat języka polskiego jako obcego podczas pierwszego roku studiów. Szczegółowe informacje o poziomach nauczania języków obcego znajdziesz na stronie Międzywydziałowego studium języków obcych
- Stypendia wit.edu.pl/studenci/stypendia
- Ubezpieczenia wit.edu.pl/studenci/ubezpieczenia-zdrowotne
- Erasmus wit.edu.pl/erasmus
- Biuro Karier wit.edu.pl/studenci/biuro-karier
- Biblioteka wit.edu.pl/studenci/biblioteka
- Informacje dla kandydatów niepełnosprawnych wit.edu.pl/studenci/informacje-dla-niepelnosprawnych-kandydatow-studentow