Wystawy Strona główna

Dominika Korzeniowska: Nothing major digitally

Wystawy indywidualne zagraniczne /
nazwa

Nic wielkiego digitally / Nothing major digitally

miejsce

Liepaja University

czas

wstęp

Darmowy

artyści

dr Dominika Korzeniowska

kurator

Jarosław Tondera

Nic wielkiego digitally -

Otóż: w jakiś tam sposób nie byłem ci wierny,
istniał świat. A to rozprasza. Ja budziłem się
i żyłem, dotykałem, jadłem, rozmawiałem,
piłem wino i grałem w ludzkie gry, jeździłem
koleją i pozowałem do zdjęć, rozproszyłem się,
wybacz.

Otóż: w jakiś tam sposób nie byłam ci wierna,
byłam zajęta w innych miejscach, w innych
ludziach, prócz ciebie miłam pory roku,
zwierzęta, drzewa, wojny, dzieci, wielką przestrzeń
do ogarnięcia. Dopiero teraz zostanę przy tobie,
wybacz.

I teraz będzie wszystko? Nie będzie niczego.
Kapelusze i dachy, korony drzew, wieże,
Drogi i tory kolejowe, rzeki – stąd widziane,
Rozpłyną ci się zaraz. Pozwoliłem sobie
Zrobić dopisek na twojej kartce pocztowej,
Wybacz.

Marcin Świetlicki Korespondencja pośmiertna

NIC_WIELKIEGO
Cykl obrazów Korzeniowskiej Nic_wielkiego to rodzaj malarskiego LAB. Prace malarskie, grafiki cyfrowe, fotografie drukowane na płótnie. w większości monochromatyczne, mocno zróżnicowane tematycznie. Ale to właśnie różnorodność wizualna otoczenia, mnogość doznań jest inspiracją dla Korzeniowskiej. Wrażenie jednorodności wynikające z oszczędnego użycia koloru to tylko pozór. Czasem obrazy się powtarzają, naśladując refren w piosence albo w wierszu. Ale to nie jest eleganckie malarstwo, to malarstwo zmagań, eksperymentów i pomyłek, czasem toporne, wykorzystujące schemat, posługujące się cytatami. Czasem minimalistyczne ograniczone prawie do znaku, czasem rozbiegane, naładowane tworzywem, lejącą się farbą i malarską ekspresją. Temat dla Korzeniowskiej jest tylko pretekstem. Obraz i proces jego powstawania – celem. Wydaje się, że obraz, o którym marzy autorka – tylko czasem jest obrazem, który maluje. W tym przypadku twórczość M.Świetlickiego posłużyła Korzeniowskiej jako punkt wyjścia do malarskich zmagań. Korzeniowska jednak nie próbuje ilustrować poezji. Tutaj słowo i obraz tworzą coś na kształt intelektualnej zagadki. A rozważań rebusu Nic_wielkiego jest tyle ile oglądających malarstwo i czytających poezję.

dymekk ZPAP, Warszawa 2012

NIC_WIELKIEGO_DIGITALLY
To cykl Nic_wielkiego w nowej, skończonej i autonomicznej formie cyfrowych grafik drukowanych cyfrowo na papierze. Prezentowane na wystawie prace to niewielki, autorski wybór spośród ponad czterdziestu prac wchodzących w skład cyklu. W zdygitalizowanej formie zróżnicowana początkowo forma cyklu zostaje ujednolicona w postaci skalowalnych wydruków artystycznych Giclee.vW dobie rozwoju technologicznego i cyfryzacji przekazu i sztuki wizualnej, ta kolejna postać prezentacji prac to samodzielna artystyczna wypowiedź bazująca na fotografii reprodukcyjnej prac, ale w efekcie dająca nowy artystyczny wyraz prac powstałych w technice mix-media.

Dominika Korzeniowska, Warszawa 2022


Nic wielkiego digitally -