Program
Tegoroczne wydarzenie trwało dwa dni. W piątek odbyły się warsztaty on-line, a w sobotę zajęcia stacjonarne w budynku WIT ul. Newelska 6.
ON-LINE
Wykorzystanie wizerunku w pracy freelancer / projektant graficzny
Wykorzystanie wizerunku w pracy freelancer / projektant graficzny
1400 – 1500 (Piątek) / ON-LINE
We współczesnych czasach bycie projektantem graficznym wiąże się z budowaniem marki osobistej w social mediach, co jest podstawą w pozyskaniu klientów. W momencie, kiedy nasze portfolio ma już ciekawe projekty i marki komercyjne, można wykorzystywać wizerunek do współprac. Na wykładzie omówimy przykłady wykorzystania wizerunku w projektach komercyjnych. Postaram się pokazać ci, czym jest umiejętne wykorzystywanie wizerunku i jaki zysk dodatkowy można osiągnąć z takich współprac.

Spotkanie poprowadzi Mateusz Suda
Przedstawiciel młodego pokolenia Artystów Polskich. Projektant graficzny, lustrator, dyrektor kreatywny, projektant mody i artysta Nowych Mediów. Doceniany w świecie mody za energiczną kreskę, eksperymenty z fakturą i kolorem.
Uzyskał również tytuł Magistra sztuki w Instytucie Artystycznym w Opolu. Laureat wielu konkursów artystycznych, w tym min. Podwójny absolwent prestiżowego Art & Fashion Festival organizowanego przed Grażynę Kulczyk. Współpracował min. z: BoConcept, Orska, Simple, Mohito, Reserved, Arkadius, Asus, Harper;s Bazaar, No.21. Ilustracje jego autorstwa zostały docenione przez takie domy mody jak: Versace, Moschino, Calvin Klein, Marc Jacobs, Burrbery.
W swoich działaniach artystycznych nie ogranicza się wyłącznie do ilustracji. Jest twórcą prac video, maluje obrazy, czy wspólpracuje z różnymi markami odzieżowymi.
Zaprojektował kolekcję biżuterii LOVE ME by Mateusz Suda dla marki ALTRA DEA COUTURE, kolekcje nadruków dla marki Simple, pełnił funkcję projektanta marki Reserved. Dzięki marce Asus i inicjatywie #createasus prowadził warsztaty o tematyce poświęconej modzie i i biznesie kreatywnym.
Internet Rzeczy – innowacyjne narzędzie zarządzania firmą
Wojciech Skurzak i Katarzyna Dzięcioł Informatyczne Techniki Zarządzania
Internet Rzeczy – innowacyjne narzędzie zarządzania firmą
1500 – 1600 (Piątek) / ON-LINE
W najbliższych latach firmy dla podniesienia efektywności i konkurencyjności będą wykorzystywać nowoczesne technologie informatyczne między innymi technologie Internetu Rzeczy (ang. Internet of Things IoT). Zastosowanie technologii Internetu Rzeczy w nowoprojektowanych oraz modernizowanych systemach informatyczne zapewni komunikację pomiędzy ludźmi, czujnikami i urządzeniami wykonawczymi oraz umożliwi szybkie przetwarzanie dużej ilości danych w celu wypracowania trafnych decyzji.
Wprowadzenie do programu nauczania uczelni przedmiotu Internet Rzeczy zapewni przyszłym absolwentom dobre przygotowanie w dziedzinie informatyki stosowanej w zarządzaniu. Zajęcia oparte o praktyczną wiedzę pozwolą podejmować innowacyjne wyzwania stawiane przez rozwijającą się gospodarkę.
Dowodem dobrego przygotowania słuchaczy do projektowania systemów informatycznych z wykorzystaniem technologii Internetu Rzeczy może być zdobycie nagrody w Konkursie Młodych Mistrzów organizowanym w ramach XXVII Forum Teleinformatyki w kategorii „Najlepsza praca z zakresu Internetu Rzeczy i sztucznej inteligencji” oraz przyznanie dotacji przez Ministerstwo Edukacji i Nauki dofinansowania dla działalności Studenckiego Koła Naukowego FOKS zajmującego się problematyką Internetu Rzeczy i maszynowego uczenia.
W ramach prezentacji przedstawione będą następujące zagadnienia:
- Historia i określenie Internetu Rzeczy.
- Architektura systemów Internetu Rzeczy.
- Zastosowanie technologii Internetu Rzeczy w systemach zarządzania.
- Maszynowe uczenie w systemach informatycznych wykorzystujących Internet Rzeczy.
- Przykłady zastosowania Internetu Rzeczy w gospodarce.
- Prognozy i obszary zatrudnienia specjalistów z dziedziny Internetu Rzeczy.

Spotkanie poprowadzi Wojciech Skurzak i Katarzyna Dzięcioł
Absolwent Wojskowej Akademii Technicznej (WAT) Wydziału Cybernetyki.
Po ukończeniu studiów pracował w Wojskowym Instytucie Informatyki począwszy od stanowiska programisty do zastępcy komendanta Wojskowego Instytutu Informatyki. W okresie tym brał udział w projektowaniu, budowie i wdrażaniu systemów informatycznych dla potrzeb logistyki wojskowej oraz dowodzenia wojskami. Pracował w firmach 2SI S.A. na stanowisku wiceprezesa oraz ARAM sp. z o.o. na stanowisku prezesa. W tym okresie miedzy innymi brał udział w projektach budowy ogólnopolskiej sieci WAN dla potrzeb systemu PESEL, systemów rejestrów sądowych (Rejestr Zastawów (RZ), Krajowy Rejestr Sądowy (KRS), Nowa Księga Wieczysta (NKW)), systemu dla konsulatów w Ministerstwie Spraw Zagranicznych (MSZ), Straży Granicznej oraz Urzędu do Spraw Cudzoziemców. Pracował w firmie IBM Polska sp. z o.o. na stanowisku Dyrektora ds. Rozwoju Biznesu. W okresie tym między innymi projektował oraz kierował projektami systemu pl.id dla potrzeb Ministerstwa Spraw Wewnętrznych oraz systemu e-usługi dla Policji. Pełnił rolę architekta systemu P1 dla Ministerstwa Zdrowia, uczestniczył w opracowaniu architektury korporacyjnej dla Państwowego Instytutu Geologii. Pełnił rolę architekta oraz konsultanta dla systemu iSDA (digitalizacji akt) dla Prokuratury Krajowej. W procesie projektowania zastosowane były nowoczesne metody projektowania z zastosowaniem systemów wspierających pracę projektanta oraz współczesnych notacji np. BPMN, UMK, ArchiMat.
Jak najlepiej wykorzystać czas studiów - czyli co chciałabym wiedzieć zanim przekroczyłam próg uczelni - prelekcja
Jak najlepiej wykorzystać czas studiów - czyli co chciałabym wiedzieć zanim przekroczyłam próg uczelni - prelekcja
1600 – 1700 (Piątek) / ON-LINE
Jakie studia są - każdy widzi. Ale jest w nich wiele niuansów, ścieżek czy wydarzeń i spotkań. Czas studiów może być wyjątkowym czasem, ale trzeba go dobrze wykorzystać.
O tym jak wyglądają studia, czego można się po nich spodziewać i jak znaleźć swoją ścieżkę i ułatwić sobie start w branży.

Spotkanie poprowadzi Magdalena Cebula
Magdalena Cebula - absolwentka kierunku Informatyka (studia magisterskie) z nominacją do TOP 100 Women in AI – Perspektywy Women in Tech Summit 2022.
Planowanie własnego rozwoju zawodowego
Planowanie własnego rozwoju zawodowego
1700 – 1900 (Piątek) / ON-LINE
Jakie działania rozwojowe są w zasięgu mojej ręki, jakie działania rozwojowe mogę samodzielnie planować i realizować. Kto może mnie wesprzeć w rozwoju, z czyjej pomocy mogę korzystać na co dzień. W jaki sposób uczę się najbardziej efektywnie. Jak zaplanować własny rozwój zawodowy, co mogę zrobić już dziś, aby zdobyć wymarzone stanowisko czy skutecznie zaplanować swoją ścieżkę rozwoju.
W trakcie warsztatu dowiesz się jak skutecznie planować własny rozwój zawodowy i przemyślisz jak planować realizację działań rozwojowych, aby realizować je regularnie.

Spotkanie poprowadzi Anna Bugalska
Dr ekonomii w zakresie zarządzania. Od 25 lat działa w obszarze zarządzania, zarządzania ludźmi, doświadczony wykładowca i praktyk.
Jest aktywnym badaczem obszaru zarządzania, zarządzania ludźmi i autorem artykułów, rozdziałów w pracach zbiorowych, studiów przypadków, referatów konferencyjnych i raportów. Nauczyciel akademicki tematów z obszaru Zarządzania i Zarządzania Ludźmi na naszej Uczelni.
Konsultantka/ Trenerka/ Coach/ Mentor w projektach z zakresu zarządzania, zarządzania kapitałem ludzkim. Łącznie brała udział w ponad 200 projektach długofalowych.
Pracowała m.in. dla: FIS Global, Lyreco, SMYK, PCA, Polpharma, Roche Polska, TEVA, UKSW, Uniqa, Wedel, Energia Obrót, Eurel Hermes, Główny Inspektor Transportu Drogowego, JTI, Mazowiecka Spółka Gazownictwa, Polska Spółka Gazownictwa, BGZ BNP, BNP Securities Services, BGK, KPRM, Onet, Polkomtel, Arcelor Mittal, BMM, LG Display Polska, PZU, GK PGE, PGE Obsługa Księgowo-Kadrowa, Polskie Centrum Akredytacji, KGHM Polska Miedź, Volkswagen Group Polska, Grupa Maspex Wadowice, Groupon, Europejski Fundusz Leasingowy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Lyreco Polska, Hiestand Polska, Zelmer, SMC, Zespół Warszawskich Żłobków i wiele innych.
Rzeźba cyfrowa - modelowanie 3D za pomocą pędzli - warsztat
Rzeźba cyfrowa - modelowanie 3D za pomocą pędzli - warsztat
1000 – 1100 (Sobota) / sala N19/parter, Newelska 6
Podczas spotkania poznamy podstawowe funkcje programu ZBrush. Dowiemy się w jakich sytuacjach można wykorzystać stworzone w nim modele. Jeśli zastanawia Cię czy glina może być cyfrowa to spotkanie dla Ciebie. Będą tez informacje o uczelni i rynku pracy dla Grafików

Spotkanie poprowadzi Maciej Kupidura
Wykładowca na kierunku Grafika WIT – prowadzi przedmioty: Narzędzia tworzenia gier, Grafika trójwymiarowa, Cyfrowe kształtowanie obiektów przestrzennych. Ukończył Grafikę komputerową w WIT. Obronił pracę dyplomową z projektowania gier z wykorzystaniem grafiki. Zawodowo zajmuje się grafiką komputerową.
Podstawy działania programów 3D - warsztat
Podstawy działania programów 3D - warsztat
1100 – 1200 (Sobota) / sala N19/parter, Newelska 6
Tematy warsztatu:
- Omówienie podstawowych zagadnień grafiki 3D
- Przedstawienie metod tworzenia obiektów 3D
- Tworzenie mapowania oraz materiałów
- Oświetlenie
- Symulacja tkanin
- Renderowanie sceny
Prelekcja: Po co Ci studia?
Prelekcja: Po co Ci studia?
1200 – 1300 (Sobota) / sala N19/parter, Newelska 6
To będzie rozmowa. Tylko dla odważnych. Nie przychodź jeśli boisz się rozmawiać. Będzie o Twojej motywacji, o Twoich planach na życie i możliwościach, jakie przed sobą otwierasz decydując się na karierę w branży IT. Będzie też o tym czy praca w korpo i zarobki 20k/miesiąc to kariera. I jakie zawody, związane z bazami danych, możesz wykonywać aby to osiągnąć.

Spotkanie poprowadzi Marcin Badtke
Autor przyjaznego bloga o bazach danych https://badtke.pro/ Na WIT prowadzi laboratoria przedmiotu bazy danych. Od 20 lat pracuje na stanowisku administratora baz danych. Zaczynał od motoru Sybase (obecnie SAP ASE). Najwięcej czasu poświęcił Oracle, a ostatnio poznaje PostgreSQL. Uwielbia przekazywać wiedzę i zdobyte doświadczenie, dotyczące SQL i baz danych, w sposób maksymalnie przyjazny i przyswajalny dla odbiorcy. Jest fanem mediów społecznościowych.
Oracle APEX a aplikacje okolicznościowe - prezentacja
Łukasz Kosiciarz i Przemysław Staniszewski Informatyczne Techniki Zarządzania
Oracle APEX a aplikacje okolicznościowe - prezentacja
1300 – 1400 (Sobota) / sala N19/parter, Newelska 6
Wiadomo nie od dziś, że "okazja", jako taka, zdarza się nieczęsto i może być zarówno pozytywna jak i negatywna. Niekiedy można ją wykorzystać do zrealizowania własnych planów, zaś innym razem można komuś udzielić pomocy. W obu przypadkach trzeba jednak działać szybko. Wręcz błyskawicznie.
Na prezentacji dowiesz się dlaczego technologie low-code, na przykładzie Oracle APEX, są wręcz idealne kiedy aplikacja na konkretną "okazję" musi zostać stworzona na tzw. "wczoraj" i jaką mają przewagę względem rozwiązań w pełni kodowanych.
Część zespołu PretiusSoftware wykłada w WIT na kierunku ITZ szkoląc developerów. Więcej o specjalności Oracle Cloud w biznesie.

Spotkanie poprowadzi Łukasz Kosiciarz i Przemysław Staniszewski
Łukasz Kosiciarz
Programista baz danych i aplikacji internetowych z wieloletnim doświadczeniem, zwłaszcza w sektorze logistyki i magazynowania.Entuzjasta platform low-code tj. np. Oracle APEX oraz usprawniania procesu developmentu i wdrożeń.Prelegent na międzynarodowych konferencjach, któremu sprawia przyjemność dzielenie się wiedzą i doświadczeniami z innymi członkami społeczności.
Przemysław Staniszewski
Fan platform no-code I low-code takich jak na przykład Oracle APEX, MS PowerApps, Google AppSheet itp.Prelegent na wielu międzynarodowych konferencjach i aktywny członek społeczności.Autor projektu translate-apex.com. Posiadacz tytułu Oracle ACE Associate doświadczony w projektowaniu i implementowaniu baz danych i aplikacji internetowych.Interesuje się procesowaniem sygnałów, lingwistyką i projektami poprawiającymi przemówienia.
Część zespołu PretiusSoftware wykłada w WIT na kierunku ITZ szkoląc developerów. Więcej o specjalności Oracle Cloud w biznesie.
Bezpieczeństwo przede wszystkim
Bezpieczeństwo przede wszystkim
1400 – 1500 (Sobota) / sala N19/parter, Newelska 6
Jeśli szukasz studiów, po których będziesz mógł zaplanować swój dalszy rozwój zawodowy na rozwijającym się rynku usług w zakresie bezpieczeństwa zarówno w sektorze publicznym jak i prywatnym, studiów, po których znajdziesz pracę zapisz się na spotkanie, które podczas Dnia Otwartego poprowadzi dr Artur Jagnieża – wykładowca praktyk, który podzieli się swoim doświadczeniem zawodowym z zakresu bezpieczeństwa i opowie o tym, co proponujemy w programie studiów ze specjalizacją Zarządzanie bezpieczeństwem.

Spotkanie poprowadzi Artur Jagnieża
Doktor nauk wojskowych, absolwent Akademii Obrony Narodowej (2003); ukończył studia historyczne na Wydziale Historycznym Uniwersytetu Warszawskiego (1996), studia nauk politycznych na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego (1997) oraz studia podyplomowe obronności państwa na Wydziale Strategiczno-Obronnym AON (1998); posiada bogate doświadczenie zawodowe w trakcie którego był m.in. Pełnomocnikiem Wojewody ds. Kombatantów i Osób Represjonowanych, doradcą Wojewody Mazowieckiego, członkiem Rady Nadzorczej „Bumar” Spółka z o.o., Zastępcą Burmistrza Dzielnicy Ursynów oraz radnym Dzielnicy Wola Gminy Warszawa-Centrum. Od ponad 10 lat związany z rynkiem telekomunikacyjnym, gdzie zajmuje się na co dzień problematyką zarządzania ciągłością działania, analizy ryzyka, zarządzania kryzysowego, obronności, bezpieczeństwa publicznego oraz obrony cywilnej.
Adiunkt w Wyższej Szkole Informatyki Stosowanej i Zarządzania pod auspicjami Polskiej Akademii Nauk. W wolnych chwilach w latach 2005 - 2020 roku wykładowca w Wyższej Szkole Nauk Społecznych „Pedagogium” w Warszawie. W semestrze letnim 2017/2018 prowadził gościnnie wykłady i ćwiczenia na Wydziale Bezpieczeństwa Narodowego Akademii Sztuki Wojennej z przedmiotu Projektowanie systemów bezpieczeństwa Krytycznej Infrastruktury Państwa. Członek Rady Naukowej Kwartalnika Bellona kadencji 2017-2021. Od 2018 roku Przewodniczący Rady Fundacji Instytut Bezpieczeństwa i Strategii. Członek Rady Programowej Kierunku Zarządzanie Wyższej Szkoły Informatyki Stosowanej i Zarządzania pod auspicjami Polskiej Akademii Nauk kadencji 2021 – 2025.
Autor książek „Polska w wirach zagrożeń” (Wydawnictwo Pedagogium 2013) oraz „Rozmowy z Mistrzem Sun Tzu o wojnie 1939 roku” (Wydawnictwo Pedagogium 2014). Ponadto autor ponad 90 artykułów dotyczących problematyki bezpieczeństwa i obronności państwa; Publikował na łamach kwartalników Wiedza Obronna, Wojskowy Przegląd Historyczny, a także miesięcznika Przegląd Obrony Cywilnej. Współpracuje z portalem defence24.pl oraz z tygodnikiem „w Sieci”; Najciekawsze publikacje z lat 2015-2020:
- „Armia bez Naczelnego Wodza?, www.defence24.pl, 4 luty 2015
- „Polska potrzebuje dodatkowej dywizji”, www.defence24.pl, 28 grudnia 2016
- Armia dwóch zwierzchników. Próba analizy konstytucyjnej”, www.defence24.pl, 31 października 2017
- „MON buduje 18 Dywizję Zmechanizowaną”, Sieci, nr 3, 21-27 stycznia 2019
- „W poszukiwaniu modelu współpracy Wojsk Obrony Terytorialnej z Wojskami Specjalnymi” (współautorzy H. Królikowski, W. Matyasik), W: Raport Fundacji Instytut Bezpieczeństwa i Strategii Wyzwania dla bezpieczeństwa współczesnej Polski, październik 2019
- Strategia bezpieczeństwa narodowego u progu nowej dekady, www.defence24.pl, 2 stycznia 2020
- Budowa odporności państwa jako nakaz strategiczny, www.defence24.pl, 10 lipca 2020
- Straż Graniczna w obliczu zagrożenia agresją militarną, www.InfoSecurity24.pl, 20 sierpnia 2020
Zainteresowania badawcze: problematyka strategii i bezpieczeństwa państwa, współczesny system obrony terytorialnej w Polsce, historia polskiej sztuki wojennej ze szczególnym uwzględnieniem okresu Powstania Styczniowego 1863-1865 oraz wojny 1939 roku, edukacja obronna elit, problematyka zarządzania ciągłością działania, zarządzania ryzykiem oraz zarządzania kryzysowego.
Dlaczego warto?
- skorzystasz z webinarów przygotowanych przez wykładowców WIT
- poznasz specjalistów z branży i możliwości nowoczesnych technologii
- poznasz kierunki studiów w WIT i perspektywy zatrudnienia
Masz pytania? Napisz do nas
Obowiązek informacyjny
Przetwarzanie danych
Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016 r. (dalej w treści „RODO”), Wyższa Szkoła Informatyki Stosowanej i Zarządzania ul. Newelska 6, 01-447 Warszawa informuje, iż:
- Administratorem (dalej w treści „ADO”) Pana/Pani danych osobowych jest Wyższa Szkoła Informatyki Stosowanej i Zarządzania ul. Newelska 6, 01-447 Warszawa, reprezentowana przez Rektora.
- ADO umożliwia bezpośredni kontakt za pomocą e-mail: iod@wit.edu.pl lub drogą pocztową na adres: ul. Newelska 6, 01-447 Warszawa; ADO powołał również Inspektora Ochrony Danych Osobowych, z którym można się skontaktować wysyłając wiadomość email na adres: iod@wit.edu.pl lub telefonicznie: 22 3486-526
- Dane osobowe będą przetwarzane przez ADO w celu umożliwienia kontaktu z Panem/Panią w związku z działalnością Wyższej Szkoły Informatyki Stosowanej i Zarządzania, pozostałym celem jest uzasadniony interes ADO. Podstawą przetwarzania moich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia PE i Rady 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);
- Przysługuje Panu/Pani prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Pana/Pani dane osobowe będą ujawniane:
- pracownikom/współpracownikom ADO upoważnionym do ich przetwarzania na polecenie ADO;
- podmiotom, którym ADO powierzył przetwarzanie danych osobowych, w tym:
- dostawcom usług technicznych, technologicznych i organizacyjnych umożliwiających ADO świadczenie usług (w szczególności dostawcom usług teleinformatycznych, informatycznych);
- dostawcom usług prawnych i doradczych w przypadku dochodzenia przez ADO roszczeń związanych z prowadzona działalnością gospodarczą; z zachowaniem wszelkich gwarancji zapewniających bezpieczeństwo przekazywanych danych.
- Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego;
- Pana/Pani dane będą przechowywane przez ADO przez okres niezbędny dla realizacji celów określonych w ust. 2;
- Przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do danych oraz ich sprostowania, gdy są one nieprawidłowe;
- W przypadkach określonych przepisami prawa przysługuje Panu/Pani prawo do żądania usunięcia danych, żądania ograniczenia przetwarzania danych, prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych;
- Wobec Pana/Pani nie będą podejmowane zautomatyzowane decyzje (decyzje bez udziału człowieka), w tym dane nie będą podlegały profilowaniu;
- Przysługuje Panu/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli przy przetwarzaniu moich danych osobowych ADO narusza przepisy dotyczące ochrony danych osobowych.
Cookies
Korzystamy z plików cookies aby zapewnić wygodne korzystanie ze strony oraz w celu monitorowania ruchu. Dane są zbierane i przetwarzane przez nas oraz Google. Możesz zmienić ustawienia cookies w swojej przeglądarce.
Pozostając na stronie zgadzasz się na powyższe warunki.