Bezpłatne warsztaty z ekspertami Dzień Otwarty 5 lipca

Przygotuj się na przyszłościowy rynek pracy Budowanie nowoczesnej kariery

Grafika komputerowa

Studia online (2 semestry)

Zapisy na studia podyplomowe 2025/2026 – od 10 lipca! Potrzebujesz tylko dyplomu i suplementu studiów wyższych. Zapoznaj się z ważnymi informacjami dla kandydatów.

Chcesz połączyć swoje uzdolnienia plastyczne z praktyczną znajomością programów komputerowych? Studia podyplomowe z grafiki komputerowej w Akademii WIT są stworzone dla absolwentów różnych kierunków, którzy pragną rozwinąć lub pogłębić umiejętności w zakresie tworzenia nowoczesnych grafik cyfrowych i multimediów.

Oferujemy naukę w grupach dostosowanych do poziomu zaawansowania – od podstaw po poziom ekspercki. Rekrutacja opiera się na analizie Twojego portfolio, listu motywacyjnego i ankiety samooceny, dzięki czemu możesz rozwijać się w tempie i zakresie dopasowanym do Twoich potrzeb. Poznaj świat grafiki komputerowej i zdobądź kompetencje cenione na rynku pracy kreatywnym i technologicznym.

Grafika komputerowa - studia podyplomowe

Dlaczego warto studiować Grafikę komputerową w Akademii WIT?

Wybierając studia podyplomowe z grafiki komputerowej w WIT, zyskujesz praktyczne umiejętności cenione przez pracodawców branży kreatywnej i technologicznej. Program łączy wrażliwość artystycznąnajnowocześniejszymi narzędziami cyfrowymi, pozwalając Ci rozwijać własny styl – także w kontekście kulturowym i multimedialnym.

  • Wszechstronna wiedza artystyczna – rysunek, malarstwo, grafika projektowa
  • Zaawansowana edycja obrazu – przetwarzanie, kompresja, retusz i korekcja zdjęć (Adobe Photoshop)
  • Projektowanie graficzne 2D i 3D – grafika rastrowa, wektorowa, modelowanie obiektów (Photoshop, Illustrator, Autodesk 3ds Max)
  • Tworzenie animacji i efektów specjalnych – animacje 2D, After Effects, montaż filmów cyfrowych
  • Nowoczesny web design – architektura informacji, projektowanie stron WWW, grafika internetowa
  • Przygotowanie do druku – standardy DTP, InDesign, profesjonalne publikacje
  • Kreowanie własnego stylu – praca na własnych fotografiach, projektach i materiałach multimedialnych
  • Praca na najnowszym oprogramowaniu – Adobe Creative Cloud, Autodesk, narzędzia do symetrii, retuszu i edycji detali

Rozwiń swoją kreatywność, opanuj nowoczesne technologie i twórz projekty, które wyróżnią Cię na rynku pracy!

Wstępne wymagania dla kandydatów

  1. Posiadanie uzdolnień plastycznych i wyobraźni przestrzennej
  2. Znajomość systemu operacyjnego MS Windows
  3. Znajomość edytora tekstu.np. MS Word lub LibreOffice Writer
  4. Umiejętność posługiwania się przynajmniej jednym z wymienionych programów graficznych w stopniu przynajmniej podstawowym: Adobe PhotoShop, Adobe Illustrator, Blender

Zakres kształcenia

  1. Wiedza ogólnoplastyczna i zasady projektowania grafiki
  2. Rozbudzenie myślenia plastycznego, myślenia nad formą graficzną i anegdotą przy rozwiązywaniu zadań plastycznych
  3. Elementy kompozycji, typografii i wiedzy o kolorze
  4. Projektowanie graficznej identyfikacji firmy (identyfikacji korporacyjnej)
  5. Wykonywanie projektów graficznych plakatów, ulotek, folderów, reklam prasowych, okładek książek i płyt, etykiet
  6. Cyfrowa reprezentacja obrazów, ich kompresja i analiza
  7. Podstawowe pojęcia i metody wykorzystywane w programach przetwarzania i tworzenia obrazów, modelowanie koloru
  8. Metody przetwarzania obrazów w zakresie: akwizycji (pozyskiwania obrazu), przetwarzania wstępnego, filtracji, detekcji krawędzi i elementów segmentacji
  9. Tworzenie i edycja grafiki bitmapowej (Adobe Photoshop)
  10. Tworzenie i edycja grafiki wektorowej (Adobe Illustrator)
  11. Metody obróbki obrazów, łączenie grafiki bitmapowej z wektorową i konwersja grafiki wektorowej do postaci bitmapowej
  12. Wykonywanie praktycznych zadań wymagających stosowania różnych narzędzi i metod
  13. Wykonywanie fachowej obróbki zdjęć cyfrowych
  14. Podstawy grafiki internetowej: architektura informacji na stronach WWW, podstawowe technologie tworzenia stron WWW (HTML, CSS i inne), formaty plików internetowych i ich właściwości, zarządzanie kolorami w publikacjach internetowych
  15. Zasady projektowana grafik internetowych (tzw. Web design)
  16. Praktyczne umiejętności publikowania w Internecie
  17. Przygotowanie publikacji do druku zgodnie ze standardami i wymogami DTP z uwzględnieniem najnowszych technik poligraficznych
  18. Tworzenie grafik multimedialnych łączących tekst, grafikę, film cyfrowy i dźwięk
  19. Tworzenia animacji dwuwymiarowych
  20. Wykonywania modeli trójwymiarowych
  21. Podstawy pracy przy produkcji czołówek telewizyjnych i reklam
  22. Montaż filmu cyfrowego (Adobe After Effects)
  23. Rodzaje efektów specjalnych wykorzystywanych przez firmy postprodukcyjne i studia filmowe
  24. Tworzenie filmów cyfrowych w oparciu o własne projekty, rysunki, materiały fotograficzne i filmowe
  25. Formaty wizyjne
  26. Wymogi techniczne stawiane animacji w telewizji i kinie
  27. Przygotowanie własnego portfolio; umiejętność zaprezentowania go w Internecie, pracodawcy lub klientowi
  28. Umiejętność praktycznego wykorzystania nowoczesnych narzędzi informatycznych wspomagających prace graficzne: Adobe Photoshop, Illustrator, After Effects, Autodesk 3ds Max, QuarkXPress.

Forma zajęć:

  • ON‑LINE – program studiów realizowany z wykorzystaniem technologii Microsoft Teams.

Studenci WIT otrzymują bezpłatnie w ramach usługi Office 365 aplikację Microsoft Teams.

Dzięki Teams:

  • weźmiesz aktywny udział w spotkaniach on-line (np. wykładach, ćwiczeniach)
  • komunikujesz się za pomocą czatu lub połączenia audio/video
  • udostępnisz ekran i poprowadzisz prezentację on-line na żywo
  • otrzymujesz 1TB przestrzeni w chmurze OneDrive

Teams działa na wielu urządzeniach – na smartfonie, komputerze lub po prostu w przeglądarce.


Wymagania dla kandydatów na Grafikę Komputerową w formie online:

  • Dysponowanie dostatecznie szybkim łączem, które pozwoli  na pracę zdalną z oprogramowaniem graficznym używanym na ćwiczeniach.          
  • Warunki licencji udzielonej szkole przez Adobe wymagają, aby oprogramowanie było uruchamiane na stacjach graficznych w sali laboratoryjnej, a Państwo korzystali z niego poprzez pulpit zdalny. W naszej ocenie minimalne wymagania dla łącza internetowego w miejscu, z którego zamierzacie Państwo korzystać biorąc udział w zajęciach, to dostęp światłowodowy lub wydajna szerokopasmowa cyfrowa  linia abonencka (DSL) o prędkości wysyłania danych (upload)  co najmniej 10 Mb/s i prędkości odbierania danych (download) co najmniej 50 Mb/s.

Prosimy o zweryfikowanie, czy Państwa łącze spełnia wymagania.

Studia prowadzone na Wydziale Informatyki i Grafiki w ramach kierunku Grafika.


Studium prowadzone jest w trybie zaocznym w formie zajęć online:

  • zdalnie na spotkaniach realizowanych za pomocą usługi MS Teams ze zdalnym dostępem do oprogramowania zainstalowanego na stacjach sieciowych w szkolnym laboratorium

Nabór prowadzony jest w cyklu rocznym a kolejne edycje studium rozpoczynają się w październiku.

Zajęcia odbywają się w soboty i niedziele w godzinach 8:15 – 18:30. W każdym z dwóch semestrów organizowanych jest 8 zjazdów sobotnio-niedzielnych w odstępach mniej więcej dwutygodniowych.

Warunki ukończenia studium

Warunki ogólne: 

  • Podstawowym warunkiem ukończenia Studium GK jest zaliczenie wszystkich przedmiotów objętych programem studiów.
  • Dodatkowym warunkiem ukończenia Studium GK jego jest przygotowanie i zaliczenie pracy końcowej.

Praca końcowa:

  • Opiekunem pracy końcowej na studium GK może być każdy nauczyciel akademicki, który prowadzi zajęcia z przedmiotu kierunkowego lub specjalnościowego na Wydziale Informatyki.
  • Temat pracy końcowej powinien uzyskać akceptację kierownika studiów podyplomowych. W tym celu słuchacz lub opiekuna pracy powinien zgłosić temat do kierownika studiów podyplomowych przed zakończeniem zajęć dydaktycznych na Studium GK.
  • Praca końcowa oceniana jest niezależnie przez jej opiekuna i przez recenzenta powołanego przez dziekana Wydziału Informatyki. Oceny opiekuna i recenzenta są wystawiane według skali: niedostateczna (2,0), dostateczna (3,0), dostateczna plus (3,5), dobra (4,0), dobra plus (4,5), bardzo dobra (5,0), zgodnie z Regulaminem Studiów Podyplomowych.
  • Recenzent jest powoływany po złożeniu pracy w dziekanacie Wydziału. Warunkiem przyjęcia pracy przez dziekanat jest wystawienie przez opiekuna pracy oceny przynajmniej dostatecznej.
  • Praca końcowa składana jest w dziekanacie Wydziału w dwóch trwale oprawionych egzemplarzach. Powinny być one zredagowane w sposób przyjęty na Wydziale Informatyki dla prac dyplomowych na studiach I stopnia. Termin złożenia pracy upływa 15 września  2014. Termin złożenia pracy może zostać przesunięty, nie więcej niż o jeden semestr, za zgodą dziekana Wydziału. Niezłożenie pracy końcowej w wyznaczonym terminie stanowi podstawę do skreślenia z listy słuchaczy Studium GK.
  • Warunkiem zaliczenia pracy końcowej jest uzyskanie od recenzenta oceny przynajmniej dostatecznej.
  • W przypadku wystawienia przez recenzenta oceny niedostatecznej powoływany jest przez dziekana drugi recenzent. Warunkiem zaliczenia pracy końcowej jest uzyskanie od drugiego recenzenta oceny przynajmniej dostatecznej. W przypadku dwóch recenzentów ocena z pracy końcowej jest wyznaczana na podstawie średniej z ocen wystawionych przez opiekuna i drugiego recenzenta.
  • Ocena pracy końcowej jest średnią arytmetyczną z ocen wystawionych przez opiekuna i recenzenta wyznaczoną z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku i przeliczoną na ocenę według zasady
Średnia z ocen opiekuna i recenzenta:Ocena pracy:
poniżej 2,75niedostateczna
2,75 - 3,24dostateczna
3,25 - 3,74dość dobra
3,75 - 4,24dobra
4,25 - 4,74ponad dobra
ponad 4,74bardzo dobra
  • W przypadku niezaliczenia pracy końcowej słuchacz Studium GK może powtórnie ją przygotować na ten sam lub inny temat po uzyskaniu akceptacji kierownika studiów podyplomowych.
  • Praca końcowa na Studium GK może być wykonywana zespołowo. Zespół nie może liczyć więcej niż trzy osoby. W pracy wykonywanej zespołowo musi zostać zamieszczona dodatkowa strona zaraz po stronie tytułowej, na której dokładnie jest opisany wkład każdego z autorów w jej wykonanie. Obowiązkiem opiekuna pracy jest zapewnienie równomiernego obciążenia wszystkich współautorów pracy podczas jej wykonywania.
  • W przypadku pracy końcowej wykonywanej zespołowo jej ocena stanowi podstawę do ustalenie oceny ogólnej studiów dla każdego z jej autorów.

Świadectwo ukończenia: 

  • Ogólna ocena studiów jest ustalana według zasad podanych w Regulaminie Studiów Podyplomowych WSISiZ.
  • Absolwent Studium IST otrzymuje świadectwo jego ukończenia wydane przez WSISiZ.
  • Świadectwo ukończenia zawiera wykaz zaliczonych przedmiotów z ocenami i punktami ECTS, ogólny wynik studiów określony według zasad podanych w Regulaminie Studiów Podyplomowych oraz temat i ocenę pracy końcowej.

Zobacz również

Czas trwania studiów

Dwa semestry

Opłaty

Zapoznaj się z opłatami na kierunku Zarządzanie:

Opłaty w roku akademickim 2025/2026

Opłata wpisowa

Opłata za rozpoczęcie studiów podyplomowych w roku akademickim 2025/2026:

500

Wysokość czesnego 

Studia podyplomowe
Płatność jednorazowa
(za semestr)
Płatność w ratach
(za semestr)
Grafika komputerowa
4 500 zł
4 x 1225 zł
w sumie 3900 zł

Terminy płatności jednorazowych

Płatności za semestr można dokonać jednorazowo:

do 10 października

za semestr zimowy

do 10 marca

za semestr letni

Zalety płatności jednorazowej

  • Oszczędzasz 400 zł na semestrze.
  • Nie musisz pamiętać o ratach.
  • Większa elastyczność w planowaniu budżetu.

Terminy płatności w ratach

Czesne możesz rozłożyć na 4 rat w każdym semestrze. Sprawdź dokładne terminy wpłat:

Semestr zimowy 2025/2026
RataDo kiedy zapłacić?
110 października 2025
210 listopada 2025
310 grudnia 2025
410 stycznia 2026
Semestr letni 2025/2026
RataDo kiedy zapłacić?
110 marca 2026
210 kwietnia 2026
310 maja 2026
410 czerwca 2026