Grafika komputerowa
Studia online (2 semestry)
Zapisy na studia podyplomowe 2025/2026 – od 10 lipca! Potrzebujesz tylko dyplomu i suplementu studiów wyższych. Zapoznaj się z ważnymi informacjami dla kandydatów.
Zobacz wymagania
Chcesz połączyć swoje uzdolnienia plastyczne z praktyczną znajomością programów komputerowych? Studia podyplomowe z grafiki komputerowej w Akademii WIT są stworzone dla absolwentów różnych kierunków, którzy pragną rozwinąć lub pogłębić umiejętności w zakresie tworzenia nowoczesnych grafik cyfrowych i multimediów.
Oferujemy naukę w grupach dostosowanych do poziomu zaawansowania – od podstaw po poziom ekspercki. Rekrutacja opiera się na analizie Twojego portfolio, listu motywacyjnego i ankiety samooceny, dzięki czemu możesz rozwijać się w tempie i zakresie dopasowanym do Twoich potrzeb. Poznaj świat grafiki komputerowej i zdobądź kompetencje cenione na rynku pracy kreatywnym i technologicznym.

Dlaczego warto studiować Grafikę komputerową w Akademii WIT?
Wybierając studia podyplomowe z grafiki komputerowej w WIT, zyskujesz praktyczne umiejętności cenione przez pracodawców branży kreatywnej i technologicznej. Program łączy wrażliwość artystyczną z najnowocześniejszymi narzędziami cyfrowymi, pozwalając Ci rozwijać własny styl – także w kontekście kulturowym i multimedialnym.
- Wszechstronna wiedza artystyczna – rysunek, malarstwo, grafika projektowa
- Zaawansowana edycja obrazu – przetwarzanie, kompresja, retusz i korekcja zdjęć (Adobe Photoshop)
- Projektowanie graficzne 2D i 3D – grafika rastrowa, wektorowa, modelowanie obiektów (Photoshop, Illustrator, Autodesk 3ds Max)
- Tworzenie animacji i efektów specjalnych – animacje 2D, After Effects, montaż filmów cyfrowych
- Nowoczesny web design – architektura informacji, projektowanie stron WWW, grafika internetowa
- Przygotowanie do druku – standardy DTP, InDesign, profesjonalne publikacje
- Kreowanie własnego stylu – praca na własnych fotografiach, projektach i materiałach multimedialnych
- Praca na najnowszym oprogramowaniu – Adobe Creative Cloud, Autodesk, narzędzia do symetrii, retuszu i edycji detali
Rozwiń swoją kreatywność, opanuj nowoczesne technologie i twórz projekty, które wyróżnią Cię na rynku pracy!
Wstępne wymagania dla kandydatów
- Posiadanie uzdolnień plastycznych i wyobraźni przestrzennej
- Znajomość systemu operacyjnego MS Windows
- Znajomość edytora tekstu.np. MS Word lub LibreOffice Writer
- Umiejętność posługiwania się przynajmniej jednym z wymienionych programów graficznych w stopniu przynajmniej podstawowym: Adobe PhotoShop, Adobe Illustrator, Blender
Zakres kształcenia
- Wiedza ogólnoplastyczna i zasady projektowania grafiki
- Rozbudzenie myślenia plastycznego, myślenia nad formą graficzną i anegdotą przy rozwiązywaniu zadań plastycznych
- Elementy kompozycji, typografii i wiedzy o kolorze
- Projektowanie graficznej identyfikacji firmy (identyfikacji korporacyjnej)
- Wykonywanie projektów graficznych plakatów, ulotek, folderów, reklam prasowych, okładek książek i płyt, etykiet
- Cyfrowa reprezentacja obrazów, ich kompresja i analiza
- Podstawowe pojęcia i metody wykorzystywane w programach przetwarzania i tworzenia obrazów, modelowanie koloru
- Metody przetwarzania obrazów w zakresie: akwizycji (pozyskiwania obrazu), przetwarzania wstępnego, filtracji, detekcji krawędzi i elementów segmentacji
- Tworzenie i edycja grafiki bitmapowej (Adobe Photoshop)
- Tworzenie i edycja grafiki wektorowej (Adobe Illustrator)
- Metody obróbki obrazów, łączenie grafiki bitmapowej z wektorową i konwersja grafiki wektorowej do postaci bitmapowej
- Wykonywanie praktycznych zadań wymagających stosowania różnych narzędzi i metod
- Wykonywanie fachowej obróbki zdjęć cyfrowych
- Podstawy grafiki internetowej: architektura informacji na stronach WWW, podstawowe technologie tworzenia stron WWW (HTML, CSS i inne), formaty plików internetowych i ich właściwości, zarządzanie kolorami w publikacjach internetowych
- Zasady projektowana grafik internetowych (tzw. Web design)
- Praktyczne umiejętności publikowania w Internecie
- Przygotowanie publikacji do druku zgodnie ze standardami i wymogami DTP z uwzględnieniem najnowszych technik poligraficznych
- Tworzenie grafik multimedialnych łączących tekst, grafikę, film cyfrowy i dźwięk
- Tworzenia animacji dwuwymiarowych
- Wykonywania modeli trójwymiarowych
- Podstawy pracy przy produkcji czołówek telewizyjnych i reklam
- Montaż filmu cyfrowego (Adobe After Effects)
- Rodzaje efektów specjalnych wykorzystywanych przez firmy postprodukcyjne i studia filmowe
- Tworzenie filmów cyfrowych w oparciu o własne projekty, rysunki, materiały fotograficzne i filmowe
- Formaty wizyjne
- Wymogi techniczne stawiane animacji w telewizji i kinie
- Przygotowanie własnego portfolio; umiejętność zaprezentowania go w Internecie, pracodawcy lub klientowi
- Umiejętność praktycznego wykorzystania nowoczesnych narzędzi informatycznych wspomagających prace graficzne: Adobe Photoshop, Illustrator, After Effects, Autodesk 3ds Max, QuarkXPress.
Forma zajęć:
- ON‑LINE – program studiów realizowany z wykorzystaniem technologii Microsoft Teams.
Studenci WIT otrzymują bezpłatnie w ramach usługi Office 365 aplikację Microsoft Teams.
Dzięki Teams:
- weźmiesz aktywny udział w spotkaniach on-line (np. wykładach, ćwiczeniach)
- komunikujesz się za pomocą czatu lub połączenia audio/video
- udostępnisz ekran i poprowadzisz prezentację on-line na żywo
- otrzymujesz 1TB przestrzeni w chmurze OneDrive
Teams działa na wielu urządzeniach – na smartfonie, komputerze lub po prostu w przeglądarce.
Wymagania dla kandydatów na Grafikę Komputerową w formie online:
- Dysponowanie dostatecznie szybkim łączem, które pozwoli na pracę zdalną z oprogramowaniem graficznym używanym na ćwiczeniach.
- Warunki licencji udzielonej szkole przez Adobe wymagają, aby oprogramowanie było uruchamiane na stacjach graficznych w sali laboratoryjnej, a Państwo korzystali z niego poprzez pulpit zdalny. W naszej ocenie minimalne wymagania dla łącza internetowego w miejscu, z którego zamierzacie Państwo korzystać biorąc udział w zajęciach, to dostęp światłowodowy lub wydajna szerokopasmowa cyfrowa linia abonencka (DSL) o prędkości wysyłania danych (upload) co najmniej 10 Mb/s i prędkości odbierania danych (download) co najmniej 50 Mb/s.
Prosimy o zweryfikowanie, czy Państwa łącze spełnia wymagania.
Studia prowadzone na Wydziale Informatyki i Grafiki w ramach kierunku Grafika.
Studium prowadzone jest w trybie zaocznym w formie zajęć online:
- zdalnie na spotkaniach realizowanych za pomocą usługi MS Teams ze zdalnym dostępem do oprogramowania zainstalowanego na stacjach sieciowych w szkolnym laboratorium
Nabór prowadzony jest w cyklu rocznym a kolejne edycje studium rozpoczynają się w październiku.
Zajęcia odbywają się w soboty i niedziele w godzinach 8:15 – 18:30. W każdym z dwóch semestrów organizowanych jest 8 zjazdów sobotnio-niedzielnych w odstępach mniej więcej dwutygodniowych.
Warunki ukończenia studium
Warunki ogólne:
- Podstawowym warunkiem ukończenia Studium GK jest zaliczenie wszystkich przedmiotów objętych programem studiów.
- Dodatkowym warunkiem ukończenia Studium GK jego jest przygotowanie i zaliczenie pracy końcowej.
Praca końcowa:
- Opiekunem pracy końcowej na studium GK może być każdy nauczyciel akademicki, który prowadzi zajęcia z przedmiotu kierunkowego lub specjalnościowego na Wydziale Informatyki.
- Temat pracy końcowej powinien uzyskać akceptację kierownika studiów podyplomowych. W tym celu słuchacz lub opiekuna pracy powinien zgłosić temat do kierownika studiów podyplomowych przed zakończeniem zajęć dydaktycznych na Studium GK.
- Praca końcowa oceniana jest niezależnie przez jej opiekuna i przez recenzenta powołanego przez dziekana Wydziału Informatyki. Oceny opiekuna i recenzenta są wystawiane według skali: niedostateczna (2,0), dostateczna (3,0), dostateczna plus (3,5), dobra (4,0), dobra plus (4,5), bardzo dobra (5,0), zgodnie z Regulaminem Studiów Podyplomowych.
- Recenzent jest powoływany po złożeniu pracy w dziekanacie Wydziału. Warunkiem przyjęcia pracy przez dziekanat jest wystawienie przez opiekuna pracy oceny przynajmniej dostatecznej.
- Praca końcowa składana jest w dziekanacie Wydziału w dwóch trwale oprawionych egzemplarzach. Powinny być one zredagowane w sposób przyjęty na Wydziale Informatyki dla prac dyplomowych na studiach I stopnia. Termin złożenia pracy upływa 15 września 2014. Termin złożenia pracy może zostać przesunięty, nie więcej niż o jeden semestr, za zgodą dziekana Wydziału. Niezłożenie pracy końcowej w wyznaczonym terminie stanowi podstawę do skreślenia z listy słuchaczy Studium GK.
- Warunkiem zaliczenia pracy końcowej jest uzyskanie od recenzenta oceny przynajmniej dostatecznej.
- W przypadku wystawienia przez recenzenta oceny niedostatecznej powoływany jest przez dziekana drugi recenzent. Warunkiem zaliczenia pracy końcowej jest uzyskanie od drugiego recenzenta oceny przynajmniej dostatecznej. W przypadku dwóch recenzentów ocena z pracy końcowej jest wyznaczana na podstawie średniej z ocen wystawionych przez opiekuna i drugiego recenzenta.
- Ocena pracy końcowej jest średnią arytmetyczną z ocen wystawionych przez opiekuna i recenzenta wyznaczoną z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku i przeliczoną na ocenę według zasady
Średnia z ocen opiekuna i recenzenta: | Ocena pracy: |
poniżej 2,75 | niedostateczna |
2,75 - 3,24 | dostateczna |
3,25 - 3,74 | dość dobra |
3,75 - 4,24 | dobra |
4,25 - 4,74 | ponad dobra |
ponad 4,74 | bardzo dobra |
- W przypadku niezaliczenia pracy końcowej słuchacz Studium GK może powtórnie ją przygotować na ten sam lub inny temat po uzyskaniu akceptacji kierownika studiów podyplomowych.
- Praca końcowa na Studium GK może być wykonywana zespołowo. Zespół nie może liczyć więcej niż trzy osoby. W pracy wykonywanej zespołowo musi zostać zamieszczona dodatkowa strona zaraz po stronie tytułowej, na której dokładnie jest opisany wkład każdego z autorów w jej wykonanie. Obowiązkiem opiekuna pracy jest zapewnienie równomiernego obciążenia wszystkich współautorów pracy podczas jej wykonywania.
- W przypadku pracy końcowej wykonywanej zespołowo jej ocena stanowi podstawę do ustalenie oceny ogólnej studiów dla każdego z jej autorów.
Świadectwo ukończenia:
- Ogólna ocena studiów jest ustalana według zasad podanych w Regulaminie Studiów Podyplomowych WSISiZ.
- Absolwent Studium IST otrzymuje świadectwo jego ukończenia wydane przez WSISiZ.
- Świadectwo ukończenia zawiera wykaz zaliczonych przedmiotów z ocenami i punktami ECTS, ogólny wynik studiów określony według zasad podanych w Regulaminie Studiów Podyplomowych oraz temat i ocenę pracy końcowej.
Zobacz również
Program studiów
Czas trwania studiów
Dwa semestry
Opłaty w roku akademickim 2025/2026
Opłata wpisowa
Opłata za rozpoczęcie studiów podyplomowych w roku akademickim 2025/2026:
500 zł
Ważne informacje
- Opłata wpisowa – płatna od razu po zakwalifikowaniu.
- Absolwenci WIT są zwolnieni z opłaty.
- Wpis po 15 września – wpłata w ciągu 5 dni roboczych.
- Opłata wpisowa nie podlega zwrotowi.
- Za datę wpłaty liczy się wpływ na konto uczelni.
- Gdy data płatności przypada w weekend lub święto – termin płatności przesuwa się na pierwszy dzień roboczy.
Rekrutacja online
Wysokość czesnego
(za semestr)
(za semestr)
w sumie 3900 zł
Terminy płatności jednorazowych
Płatności za semestr można dokonać jednorazowo:
do 10 października
za semestr zimowy
do 10 marca
za semestr letni
Zalety płatności jednorazowej
- Oszczędzasz 400 zł na semestrze.
- Nie musisz pamiętać o ratach.
- Większa elastyczność w planowaniu budżetu.
Terminy płatności w ratach
Czesne możesz rozłożyć na 4 rat w każdym semestrze. Sprawdź dokładne terminy wpłat:
Rata | Do kiedy zapłacić? |
---|---|
1 | 10 października 2025 |
2 | 10 listopada 2025 |
3 | 10 grudnia 2025 |
4 | 10 stycznia 2026 |
Rata | Do kiedy zapłacić? |
---|---|
1 | 10 marca 2026 |
2 | 10 kwietnia 2026 |
3 | 10 maja 2026 |
4 | 10 czerwca 2026 |