Studia podyplomowe na kierunku

Grafika komputerowa

2
semestry
2 semestry

W ofercie na 2023/2024 są dwie formy online oraz stacjonarna. Wymagania dla kandydatów na Grafikę Komputerową w formie zdalnej (z ubiegłej edycji):

  • Dysponowanie dostatecznie szybkim łączem, które pozwoli  na pracę zdalną z oprogramowaniem graficznym używanym na ćwiczeniach.          
  • Warunki licencji udzielonej szkole przez Adobe wymagają, aby oprogramowanie było uruchamiane na stacjach graficznych w sali laboratoryjnej, a Państwo korzystali z niego poprzez pulpit zdalny. W naszej ocenie minimalne wymagania dla łącza internetowego w miejscu, z którego zamierzacie Państwo korzystać biorąc udział w zajęciach, to dostęp światłowodowy lub wydajna szerokopasmowa cyfrowa  linia abonencka (DSL) o prędkości wysyłania danych (upload)  co najmniej 10 Mb/s i prędkości odbierania danych (download) co najmniej 50 Mb/s.

Prosimy o zweryfikowanie, czy Państwa łącze spełnia wymagania. W przypadku braku odpowiedniego łącza rekomendujemy formę stacjonarną.

Jeśli jesteś kandydatem na studium podyplomowe Grafika komputerowa wymagana jest dodatkowa procedura do uzyskania kwalifikacji, o której decyduje Dziekan na podstawie dokumentacji wit.edu.pl/rekrutacja/dokumenty

Studia prowadzone na Wydziale Informatyki w ramach kierunku Grafika.

Absolwenci uzyskują wiedzę i umiejętności w zakresie:

  • wiedzy ogólnoplastycznej i grafiki projektowej
  • reprezentacji, przetwarzania i kompresji obrazów cyfrowych
  • wykonywania projektów graficznych 2D w obszarze grafiki rastrowej (Adobe Photoshop) i wektorowej (Adobe Illustrator)
  • podstaw projektowania graficznego w Internecie
  • architektury informacji, technologii tworzenia i zasad projektowania witryn WWW
  • przygotowania publikacji do druku zgodnie ze standardami DTP
  • tworzenia animacji dwuwymiarowych
  • kreowania wirtualnych obiektów trójwymiarowych
  • podstaw tworzenia efektów specjalnych i montażu filmu cyfrowego (Adobe After Effects)
  • tworzenia filmów cyfrowych w oparciu o własne projekty, rysunki, materiały fotograficzne i filmowe
  • posługiwania się profesjonalnymi pakietami oprogramowania przy projektowaniu graficznym 2D i 3D (Adobe Photoshop, Illustrator, IndDesign, After Effects, Autodesk 3ds Max)

Studium podyplomowe GRAFIKA KOMPUTEROWA przeznaczone jest dla: absolwentów wyższych uczelni po różnych kierunkach studiów, którzy posiadają uzdolnienia plastyczne, umiejętność posługiwania się programami komputerowymi i chcą nabyć lub pogłębić umiejętności w zakresie tworzenia grafiki cyfrowej za pomocą narzędzi komputerowych. W zależności od przygotowania i liczby słuchaczy są organizowane grupy na poziomie podstawowym lub zaawansowanym. Kwalifikacja na studium oraz do grup jest dokonywana na podstawie informacji przekazanych przez osobę kandydującą w cv, liście motywacyjnym i ankiecie samooceny.

Studium prowadzone jest w trybie zaocznym w dwóch formach zajęć do wyboru:

  • na miejscu w budynku WIT
  • zdalnie na spotkaniach realizowanych za pomocą usługi MS Teams ze zdalnym dostępem do oprogramowania zainstalowanego na stacjach sieciowych w szkolnym laboratorium

Nabór prowadzony jest w cyklu rocznym a kolejne edycje studium rozpoczynają się w październiku.

Zajęcia odbywają się w soboty i niedziele w godzinach 8:15 – 18:30. W każdym z dwóch semestrów organizowanych jest 8 zjazdów sobotnio-niedzielnych w odstępach mniej więcej dwutygodniowych.

Wstępne wymagania dla kandydatów na to studium obejmują:

  • posiadanie uzdolnień plastycznych i wyobraźni przestrzennej
  • znajomość systemu operacyjnego z rodziny MS Windows
  • znajomość edytora tekstu, np. MS Word
  • umiejętność posługiwania się przynajmniej jednym z wymienionych programów graficznych w stopniu przynajmniej podstawowym: Adobe PhotoShop, Adobe Illustrator, CorelPHOTOPAINT lub CorelDRAW

Zakres kształcenia:

  • Wiedza ogólnoplastyczna i zasady projektowania grafiki
  • Rozbudzenie myślenia plastycznego, myślenia nad formą graficzną i anegdotą przy rozwiązywaniu zadań plastycznych
  • Elementy kompozycji, typografii i wiedzy o kolorze
  • Projektowanie graficznej identyfikacji firmy (identyfikacji korporacyjnej)
  • Wykonywanie projektów graficznych plakatów, ulotek, folderów, reklam prasowych, okładek książek i płyt, etykiet
  • Cyfrowa reprezentacja obrazów, ich kompresja i analiza
  • Podstawowe pojęcia i metody wykorzystywane w programach przetwarzania i tworzenia obrazów, modelowanie koloru
  • Metody przetwarzania obrazów w zakresie: akwizycji (pozyskiwania obrazu), przetwarzania wstępnego, filtracji, detekcji krawędzi i elementów segmentacji
  • Tworzenie i edycja grafiki bitmapowej (Adobe Photoshop)
  • Tworzenie i edycja grafiki wektorowej (Adobe Illustrator)
  • Metody obróbki obrazów, łączenie grafiki bitmapowej z wektorową i konwersja grafiki wektorowej do postaci bitmapowej
  • Wykonywanie praktycznych zadań wymagających stosowania różnych narzędzi i metod
  • Wykonywanie fachowej obróbki zdjęć cyfrowych
  • Podstawy grafiki internetowej: architektura informacji na stronach WWW, podstawowe technologie tworzenia stron WWW (HTML, CSS i inne), formaty plików internetowych i ich właściwości, zarządzanie kolorami w publikacjach internetowych
  • Zasady projektowana grafik internetowych (tzw. Web design)
  • Praktyczne umiejętności publikowania w Internecie
  • Przygotowanie publikacji do druku zgodnie ze standardami i wymogami DTP z uwzględnieniem najnowszych technik poligraficznych
  • Tworzenie grafik multimedialnych łączących tekst, grafikę, film cyfrowy i dźwięk
  • Tworzenia animacji dwuwymiarowych
  • Wykonywania modeli trójwymiarowych
  • Podstawy pracy przy produkcji czołówek telewizyjnych i reklam
  • Montaż filmu cyfrowego (Adobe After Effects)
  • Rodzaje efektów specjalnych wykorzystywanych przez firmy postprodukcyjne i studia filmowe
  • Tworzenie filmów cyfrowych w oparciu o własne projekty, rysunki, materiały fotograficzne i filmowe
  • Formaty wizyjne
  • Wymogi techniczne stawiane animacji w telewizji i kinie
  • Przygotowanie własnego portfolio; umiejętność zaprezentowania go w Internecie, pracodawcy lub klientowi
  • Umiejętność praktycznego wykorzystania nowoczesnych narzędzi informatycznych wspomagających prace graficzne: Adobe Photoshop, Illustrator, After Effects, Autodesk 3ds Max, QuarkXPress.

Warunki ogólne: 

  • Podstawowym warunkiem ukończenia Studium GK jest zaliczenie wszystkich przedmiotów objętych programem studiów.
  • Dodatkowym warunkiem ukończenia Studium GK jego jest przygotowanie i zaliczenie pracy końcowej.

Praca końcowa:

  • Opiekunem pracy końcowej na studium GK może być każdy nauczyciel akademicki, który prowadzi zajęcia z przedmiotu kierunkowego lub specjalnościowego na Wydziale Informatyki.
  • Temat pracy końcowej powinien uzyskać akceptację kierownika studiów podyplomowych. W tym celu słuchacz lub opiekuna pracy powinien zgłosić temat do kierownika studiów podyplomowych przed zakończeniem zajęć dydaktycznych na Studium GK.
  • Praca końcowa oceniana jest niezależnie przez jej opiekuna i przez recenzenta powołanego przez dziekana Wydziału Informatyki. Oceny opiekuna i recenzenta są wystawiane według skali: niedostateczna (2,0), dostateczna (3,0), dostateczna plus (3,5), dobra (4,0), dobra plus (4,5), bardzo dobra (5,0), zgodnie z Regulaminem Studiów Podyplomowych.
  • Recenzent jest powoływany po złożeniu pracy w dziekanacie Wydziału. Warunkiem przyjęcia pracy przez dziekanat jest wystawienie przez opiekuna pracy oceny przynajmniej dostatecznej.
  • Praca końcowa składana jest w dziekanacie Wydziału w dwóch trwale oprawionych egzemplarzach. Powinny być one zredagowane w sposób przyjęty na Wydziale Informatyki dla prac dyplomowych na studiach I stopnia. Termin złożenia pracy upływa 15 września  2014. Termin złożenia pracy może zostać przesunięty, nie więcej niż o jeden semestr, za zgodą dziekana Wydziału. Niezłożenie pracy końcowej w wyznaczonym terminie stanowi podstawę do skreślenia z listy słuchaczy Studium GK.
  • Warunkiem zaliczenia pracy końcowej jest uzyskanie od recenzenta oceny przynajmniej dostatecznej.
  • W przypadku wystawienia przez recenzenta oceny niedostatecznej powoływany jest przez dziekana drugi recenzent. Warunkiem zaliczenia pracy końcowej jest uzyskanie od drugiego recenzenta oceny przynajmniej dostatecznej. W przypadku dwóch recenzentów ocena z pracy końcowej jest wyznaczana na podstawie średniej z ocen wystawionych przez opiekuna i drugiego recenzenta.
  • Ocena pracy końcowej jest średnią arytmetyczną z ocen wystawionych przez opiekuna i recenzenta wyznaczoną z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku i przeliczoną na ocenę według zasady
Średnia z ocen opiekuna i recenzenta: Ocena pracy:
poniżej 2,75 niedostateczna
2,75 - 3,24 dostateczna
3,25 - 3,74 dość dobra
3,75 - 4,24 dobra
4,25 - 4,74 ponad dobra
ponad 4,74 bardzo dobra
  • W przypadku niezaliczenia pracy końcowej słuchacz Studium GK może powtórnie ją przygotować na ten sam lub inny temat po uzyskaniu akceptacji kierownika studiów podyplomowych.
  • Praca końcowa na Studium GK może być wykonywana zespołowo. Zespół nie może liczyć więcej niż trzy osoby. W pracy wykonywanej zespołowo musi zostać zamieszczona dodatkowa strona zaraz po stronie tytułowej, na której dokładnie jest opisany wkład każdego z autorów w jej wykonanie. Obowiązkiem opiekuna pracy jest zapewnienie równomiernego obciążenia wszystkich współautorów pracy podczas jej wykonywania.
  • W przypadku pracy końcowej wykonywanej zespołowo jej ocena stanowi podstawę do ustalenie oceny ogólnej studiów dla każdego z jej autorów.
Świadectwo ukończenia: 
  • Ogólna ocena studiów jest ustalana według zasad podanych w Regulaminie Studiów Podyplomowych WSISiZ.
  • Absolwent Studium IST otrzymuje świadectwo jego ukończenia wydane przez WSISiZ.
  • Świadectwo ukończenia zawiera wykaz zaliczonych przedmiotów z ocenami i punktami ECTS, ogólny wynik studiów określony według zasad podanych w Regulaminie Studiów Podyplomowych oraz temat i ocenę pracy końcowej.


Opłaty
dla słuchaczy rozpoczynających studia w roku akademickim 2023/2024

Wysokość czesnego 

studia podyplomowe płatność jednorazowa (za semestr) płatność w ratach (za semestr)
Grafika komputerowa (on-line) 4 200 zł 4 x 1100 zł
Grafika komputerowa (stacjonarnie) 4 200 zł 4 x 1100 zł

Opłata wpisowa

Termin płatności wpisowego – bezpośrednio po zakwalifikowaniu kandydata.

opłata wpisowa
300 zł

Opłata wpisowa nie podlega zwrotowi.

Terminy płatności czesnego

Terminy jednorazowych płatności za semestr nauki:

  • do dnia 10 października 2023 r. za semestr zimowy
  • do dnia 10 marca 2024 r. za semestr letni
semestr zimowy termin płatności
I do 10.10.2023 r.
II do 10.11.2023 r.
III do 10.12.2023 r.
IV do 10.01.2024 r.
semestr letni termin płatności
I do 10.03.2024 r.
II do 10.04.2024 r.
II do 10.05.2024 r.
IV do 10.06.2024 r.

Za datę wpłaty przyjmuje się datę wpływu środków pieniężnych na rachunek uczelni.

Pełne informacje o opłatach (czesne i inne) obowiązujących w roku akademickim 2023/2024 studentów rozpoczynających studia w październiku 2023 r. zamieszczone są w UBI w dziale do pobrania.