Koło programistyczne
Koło programistyczne jest skierowane do osób zainteresowanych technologiami komputerowymi. Opiekunem koła jest mgr inż. Krzysztof Sęp.
Tematyka
Zajmujemy się szeroko pojętym zagadnieniem wytwarzania oprogramowania. Poruszamy tematy takie jak:
- Techniki i rozwiązania stosowane w programowaniu
- Problemy algorytmiczne, modelowanie aplikacji
- Języki komputerowe
- Narzędzia, biblioteki i technologie
- Różne aspekty procesu tworzenia i wydawania oprogramowania
- Inne zagadnienia powiązane z programami komputerowymi: matematyka, elektronika i robotyka
Kalendarz spotkań
Spotkania rozpoczynają się o godzinie 19.00 / Link do spotkań (MS Teams)
# | Termin | Imię i nazwisko | Temat |
---|---|---|---|
1 | 08.04.2021 | Walaszek Maciej | Rumba |
2 | 15.04.2021 | Jeske Przemysław | Projektowanie i druk 3D |
3 | 29.04.2021 | Walaszek Maciej | Blender |
4 | 13.05.2021 | Piotrowski Bartłomiej | Serwery na Linuxie |
5 | 20.05.2021 | Rydlakowski Janusz | PHP Generator for MySQL |
6 | 27.05.2021 | Piotrowski Bartłomiej | Wirtualizacja |
7 | 10.06.2021 | Piotrowski Bartłomiej | Docker i kontenery linuxowe |
8 | 17.06.2021 | Grodzicki Jakub | Komputerowa realizacja dźwięku |
Forma spotkań
Koło przybiera formę dyskusji, wymiany doświadczeń oraz wzajemnej pomocy i konsultacji w projektach uczelnianych i prywatnych. Uczestnicy mogą wygłaszać referaty, często połączone z praktycznymi ćwiczeniami.
Obecność na spotkaniach nie jest obowiązkowa, podobnie jak przygotowywanie referatów.
Na spotkania zapraszamy nie tylko studentów WSISiZ, ale także studentów innych uczelni, pracowników naukowych i dydaktycznych oraz zainteresowanych uczniów szkół średnich.
Cel
Koło stanowi uzupełnienie programu studiów. Pozwala poszerzyć wiedzę, zdobyć doświadczenie i zaobserwować praktyczne zastosowanie zagadnień teoretycznych poruszanych na zajęciach.
Dzięki dyskusji uczestnicy zyskują unikalną możliwość wymieniania się wiedzą, zapoznawania się z nowymi technologiami, rozwiązaniami i metodami rozwiązywania problemów.
Wzajemna pomoc ułatwia zrozumienie złożonych zagadnień i pozwala przezwyciężyć problemy z realizacją projektów: tak uczelnianych, jak i prywatnych.
Przykładowe tematy
Języki komputerowe: Python, LUA, UML, ECMAScript
Narzędzia: Valgrind, Doxygen, Git, Subversion, PostgreSQL, Bison, Povray
Technologie i biblioteki: Metaprogramowanie w C++, Atmel AVR, Irrlicht, SDL, OpenSSL
Zagadnienia ogólne: Sieci Petriego, Algorytmy ewolucyjne, Akceleracja graficzna w MacOS X, Generowaniu losowych map i modeli dla gier, Zarządzanie pamięcią w systemach operacyjnych, Roboty, Hipergrafy